L’hora del conte

Benvolgudes famílies,

L’equip de mestres de l’escola avui us volem parlar d’un recurs que sempre ha sigut una de les fonts d’aprenentatge més riques i completes per treballar amb els infants: els CONTES.

Els contes enforteixen els vincles afectius i ens acosten als infants perquè ens mostren més accessibles.
Quan llegim un conte a un infant, a més de compartir amb ell una estona agradable, afavorim l’aprenentatge i l’adquisició d’habilitats bàsiques per a un bon desenvolupament.

Alguns dels grans beneficis que ens aporten els contes poden ser:

– Desenvolupar la comunicació oral.

– Adquirir vocabulari nou i millorar la comprensió.

– Millorar la capacitat d’escolta i atenció, així com el desenvolupament d’aspectes bàsics de la comunicació com la participació activa i el torn de paraula.

– Afavoreixen la imaginació, la creativitat i la gestió d’emocions.

– Permeten descobrir i comprendre el món que ens envolta, ja que possibilita la identificació amb els personatges.

– Despertar l’interès per la lectura i en fomenta l’hàbit.

Per això, us volem fer arribar aquest recull de contes explicats per algunes de nosaltres amb tot el carinyo del món! Esperem que els gaudiu!

Aprofitem també per recomanar-vos aquests enllaços on trobareu un gran ventall de propostes d’audio-contes i audio-visuals:

ELS AUDIO-CONTES D’EL TATANO

UNA MÀ DE CONTES