Degustació sentida

 TREVA i Mindfulness

L’alumnat de l’Escola Nova es va submergir en un món de sensacions, aromes, sabors i olors el passat mes de desembre. Tots i totes van portar una peça de fruita, una mandarina, i van extreure’n un grill.
L’objectiu: experimentar una degustació sentida, és a dir, focalitzar tota la seva atenció en “l’aquí i ara”, en la textura, l’aroma i el sabor que en desprenia.
Quin va ser el resultat? Què van sentir, en una paraula?: “tendresa”, “suavitat”, “dolçor”, “rugositat”, “explosió”… En definitiva un moment, únic, de calma, aturada i escolta vers si mateixos.

Veritables homes i dones del temps

Sortida Camp d’Aprenentatge a Can Santoi de cinquè

El passat 15 de desembre els alumnes de cinquè vam poder gaudir d’un dia ple d’aprenentatges sobre la meteorologia a Molins de Rei.

L’Engracia i el Francesc ens van preparar una gimcana per tal de conèixer diversos instruments meteorològics ( termòmetres, pluviòmetres, anemòmetres…), també vam fer un joc sobre les sensacions tèrmiques i, per últim, vam poder fer d’homes i dones del temps i fer una predicció.

Seguidament podreu veure algunes fotografies i la predicció meteorològica.

Esperem que us agradadi!

Quin talent tens?

El dia 22 de desembre a l’Escola Nova va gaudir d’un dia ple d’espectacle!

La comissió de la festa d’hivern va organitzar un espectacle de talents on tot l’alumnat podia participar, de forma voluntària, per mostrar-nos totes les seves habilitats. Van haver-hi danses, trucs de màgia, contes, humor… Però sobretot va haver-hi molta il·lusió i diversió.
Aquí us deixem un petit vídeo recopilatori de totes les actuacions amb fotos i vídeos.

Ninots de neu dels ossos panda

Els nens i les nenes de P3 hem utilitzat  per primera vegada  un punxó. Hem punxat les manoples i les botes del ninot de neu que hem regalat a les famílies. Un marc de fotos que ens ha quedat molt bonic.

A l’educació infantil, treballar la motricitat fina és molt important, millorem la prensió per fer la pinça correctament i potenciem la coordinació òculo-manual, afavorint els moviments bimanuals, treballant la precisió, la força, la tonicitat  i  la pressió realitzades amb les mans i els dits.

 

Llums i ombres

Els nens i les nenes de P3 experimentem amb les taules de llum.

Les taules de llum ens ofereixen una experiència màgica d’interacció amb la llum i els seus efectes. Des dels primers anys de vida són una magnífica proposta d’experimentació i joc sensorial, manipulatiu i artístic.

Matemàtica que s’aprèn amb les mans amb la Lara Giménez

Benvolgudes comunitat,

Aquest curs l’equip de mestres de l’Escola Nova estem fent una formació en centre amb la Lara Giménez sobre La matemàtica que s’aprèn tocant.

Amb aquesta formació volem continuar consolidar un model d’ensenyament i aprenentatge amb un enfocament competencial. Estem descobrint nous materials i propostes que permeten als infants desplegar les habilitats matemàtiques corresponents a cada cicle.

La Lara és una formadora extraordinària que enamorar i reforçar el vincle amb les matemàtiques amb propostes significatives i molt atractives pels nens i nenes.

Enllacem el seu web  per si voleu conèixer el seu treball.

https://www.aprenentamblesmans.cat/

Trobada amb les famílies delegades

Benvolgudes comunitat,

 

El passat dia 3 de desembre vam fer una breu trobada per veure’ns presencialment famílies delegades de grups, famílies representants de l’AFA i l’equip directiu.. Vam donar la benvinguda a les famílies de P3 i P4 que s’han incorporat en situació de COVID al centre, vam recordar les funcions de les famílies delegades i vàrem parlar del projecte educatiu i de la importància de  la presència de les famílies en el projecte educatiu de l’Escola Nova. Anteriorment al COVID hem creat una comunitat on les famílies entràveu en molts moments per l’escola, col·laboràveu amb els tallers, sortides, piscina, festes al centre… Totes aquestes interaccions entre altres havia anat teixint uns vincles molt forts que feien una part de l’Essència de l’Escola Nova.  Tot això ara no és possible perquè hem de vetllar per la salut de tothom per davant de tot.

Estem vivint una època complexa amb la situació del COVID i ens hem de reinventar. Ho hem fet en molts aspectes i en aquest segur que podem trobar solucions. En aquesta reunió vam proposar que com a grups classe parleu quan tingueu oportunitat de conversar entre les famílies i entre tots i totes repensem com podem continuar tenint aquests ponts de comunicació ben fluids i propers, una presencialitat tot i la distància que necessitem ara mateix per qüestions de prevenció i salut.

De cara al segon trimestre farem una nova trobada on podrem conversar d’aquest aspecte entre alguna altra idea que ja tenim al cap. En cas que el/la delegat/da no pugui assistir fora bo que vingués algun altre representant del vostre grup classe a la trobada.

Ambient creatiu P3

Benvolguda comunitat,

Els nens i nens de P3 han gaudit de l’ambient creatiu amb propostes variades per a experimentar a través dels diferents sentits. En aquest ambient experimenten lliurement amb el fang, la pintura, diferents propostes de peces soltes tant a taules, espai de construccions, com a les construccions verticals. És un espai molt agradable que acull interessos, motivacions d’expressió artística.

 

Activitat d’Educació Emocional a P5

A P5 treballem les emocions de manera vivencial i manipulativa

És molt important treballar l’educació emocional amb els infants, per això a P5 realitzem moltes activitats relacionades amb això, com aquesta, on expliquem petites històries i representem com es senten els personatges amb boletes de colors, que simbolitzen els colors de les emocions, com al conte del “Monstre dels colors

Els científics de 2n

Els nens i nenes de 2n realitzem dos taller per convertir-nos en científics

L’alumnat de 2n A i B hem realitzat diferents experiments de la mà d’una mare de la classe, concretament gràcies a la Carme, mare de la Gisela. Ens vam divertir molt aprenent sobre la capil·laritat del paper, les reaccions químiques que es produeixen entre la llimona i la calor, el diòxid de carboni que es genera quan combinem vinagre i bicarbonat… i moltes coses més.

Per acabar, hem gaudit de valent amb un taller on vam desenvolupar el mètode científic. En petits grups vam observar, formular hipòtesis, experimentar, generar conclusions i per últim compartir els nous coneixements tots junts.