Mitjançant els projectes apropem els coneixements als alumnes de forma significativa
QUÈ ÉS?
L’activitat consisteix en formar als alumnes de 6è i 5è que ho desitgen voluntàriament en aspectes de mediació i resolució de conflictes. Coincidint amb la nostra línia pedagògica, sabem que cada alumne té unes virtuts i unes potencialitats i per aquesta raó donem l’oportunitat de participar o no en aquesta activitat.
PER A QUÈ HO FEM?
L´objectiu, és aconseguir alumnes referents i responsables que puguin ajudar als petits de l’escola a resoldre els seus conflictes mitjançant el diàleg, que els ajudin a posar paraules a les seves emocions en les diferents situacions que es donen a l´escola i que vetllin el compliment de les normes, per a millorar la convivència al centre. Tots sabem que entre iguals, la comprensió és mes propera . En definitiva, poder crear situacions d´aprenentatge dels petits conflictes de la convivència diària que els ajudaran a afrontar les diferents etapes de la vida.
COM HO FEM?
Fem sessions formatives amb els alumnes voluntaris en horari extraescolar i un seguiment diàri des de l´escola per a anar definint poc a poc amb els alumnes la figura dels PADRINS I PADRINES. Durant les sessions donem eines als alumnes per a que desenvolupin estratègies de resolució, d´escolta activa, percepció, empatia, valors,… en definitiva, que sàpiguen acompanyar a la resta de nens/es que ho necessitin mitjançant activitats experiencials com rollplays, dinàmiques de grup, focusing, curts…
Projecte Apadrinament en Valors creat per la Caroline Copestake