Ràdio Escola Nova. La comunitat educativa ben informada

Tot l’alumnat de la comunitat dels grans ha participat en el taller de ràdio escolar aquest curs 23-24.

Centre: Escola Escola Nova

Línia 5: La biblioteca escolar com a agent d’impuls i participació activa a la cultura digital.

Etapa: Primària

Objectius:

• Fer un programa de ràdio escolar mitjançant el treball cooperatiu.
  • Potenciar l’ús del català com a llengua de comunicació.
  • Treballar estratègies de recerca d’informació.
  • Utilitzar la biblioteca i els recursos digitals del centre, de forma autònoma, per dur a terme el programa de ràdio.

Explicació:

El 2015 es va iniciar aquest taller i es van gravar uns quants programes que podeu recuperar a la pàgina web de l’escola. Però, l’any 2020 a causa de la pandèmia es va deixar de fer.
Aquest curs hem recuperat la ràdio amb moltes ganes de tenir ben informada i entretinguda tota la comunitat educativa de l’Escola Nova.

La realització d’aquest taller permet fer un treball multidisciplinari que inclou competències lingüístiques, digitals i d’aprendre a aprendre.

El taller ha constat de quatre sessions d’una hora i mitja:

• A la primera sessió hem fet una presentació del taller amb una petita introducció històrica sobre la ràdio, el llenguatge radiofònic, l’entrevista… Després s’han constituït els grups i assignat les seccions. Dins de cada programa hi ha seccions diferents com poder ser l’informatiu, el concurs, la secció literària, les recomanacions literàries, l’entrevista, la música, el cinema, els esports, etc…
  • A la segona sessió cada grup ha redactat la seva secció. En aquesta sessió és molt important fer una bona cerca d’informació i hem après a buscar en fonts d’informació fiables i a detectar les fake news. A més a més l’alumnat ha hagut de redactar la secció en un document drive compartit amb els companys i companyes de grup i amb la mestra. D’aquesta manera també treballem la competència digital i de treball en equip.
  • A la tercera sessió s’han acabat de polir les seccions i es presenta tot l’equip de gravació. També es grava alguna falca per tal de començar a familiaritzar-se a parlar davant del micròfon. A cada programa intentem que hi hagi alguna part d’alguna secció en llengua castellana i també en llengua anglesa. Enguany hem comptat amb la col·laboració de l’auxiliar de conversa en llengua anglesa i que ha donat un cop de mà amb la pronúncia i la redacció de les seccions.
  • L’última sessió ja és la de la gravació del programa.

En aquestes imatges podeu veure el procés d’elaboració dels programes.

Estem molt contents i contentes de la feina feta i de tots els aprenentatges que hem adquirit.

De cara al curs vinent esperem poder continuar amb la Ràdio Escola Nova i anar millorant i aprenent sobre aquest món tan interessant i ple de possibilitats.

Seguidament us adjuntem els cinc programes gravats aquesta temporada:

&

;