Entrades

Xerrada sobre límits Elisenda Pasqual

Ahir vam fer un segon espai de reflexió i aprenentatge compartit organitzat entre l’escola i l’AFA i amb la col·laboració de l’Ajuntament de Cervelló.

Fa uns mesos, a la xerrada sobre convivència, vam tenir l’oportunitat d’obrir una mirada més conscient sobre la manera com els infants es relacionen i sobre el paper que hi tenim els adults. Aquella trobada ens va deixar idees potents i, sobretot, ganes de continuar aprofundint en allò que sosté una criança respectuosa i coherent.

Ahir vam fem un pas més en aquest camí compartit i ens hem endinsat en un tema que, de ben segur, totes les famílies hem viscut de prop: els límits en la primera infància. Un tema que sovint genera dubtes, tensions i preguntes, però que també pot esdevenir una gran oportunitat per créixer —nosaltres i els infants— des d’un lloc més serè i més saludable.

Per acompanyar-nos-hi, hem tornat a comptar amb la presència de l’Elisenda Pascual i Martí, psicòloga evolutiva, psicoterapeuta i escriptora, i una veu de referència en l’àmbit de la criança respectuosa. La seva mirada, que combina rigor professional i sensibilitat humana, ens ajuda a posar paraules a allò que sovint vivim però no sempre sabem com gestionar.

Hem parlat de límits saludables, de les dificultats que apareixen en el dia a dia i de com podem fer-nos-ho més fàcil com a adults. Una invitació a mirar-nos, a revisar-nos i a trobar maneres més amables i coherents d’acompanyar els infants en el seu procés de créixer.

Moltes gràcies a totes les famílies que vau venir, gràcies per la vostra implicació i per formar part d’aquesta comunitat que continua creixent i aprenent plegada.

I moltes gràcies a l’Elisenda Pascual i Martí per acompanyar-nos en aquest camí.

Acompanyem a les famílies: xerrades curs 2025

Aquest curs hem fet dues xerrades destinades a les famílies sobre educació afectivosexual i sobre ciberaddiccions.

Com ja sabeu a l’escola ens agrada molt poder oferir a les nostres famílies un acompanyament en els diferents àmbits educatius.

El curs passat vam detectar que hi ha molta necessitat de formació pel que fa a l’educació afectivosexual i a la gestió de pantalles amb els infants. Per aquest motiu, conjuntament amb l’Ajuntament de Cervelló i l’AFA de l’Escola Nova hem organitzat dues xerrades obertes a tota la comunitat.

El passat 25 de març vam tenir la primera xerrada que ens va oferir la cooperativa Aplaer. Vam tenir molta assistència per part de les famílies i va ser molt interessant.

El dimarts 6 de maig vam fer la segona xerrada amb el Lluis Mulero de Hábitos Cibersaludables.

Va ser una xerrada molt profitosa i ens va donar molts recursos pràctics per poder protegir als nostres fills i filles de les addicions a les pantalles.

Volem agrair a l’Ajuntament de Cervelló i a l’AFA de l’escola que facin possibles aquestes xerrades.

Ens visita l’Amin Sheikh

L’altre dia els nens i les nenes de P5 i P6, vam rebre una visita molt especial, la de l’Amin Sheikh, un noi de l’Índia que ens va explicar la seva història. 

Quan era petit, no va tenir una infància fàcil. A casa, la seva família no el tractaven bé i l’obligaven a treballar amb només 5 anys. Un dia, es va veure obligat a fugir i va anar a l’estació de Bombai, on va viure durant 3 anys. Vivint al carrer, no tenia recursos per menjar ni dutxar-se etc i, de vegades, agafava malalties. Com us podeu imaginar, tampoc tenia cap joguina. L’únic que podia fer era sobreviure com podia al costat d’altres infants com ell.

En aquell moment, li costava confiar en les altres persones, però a poc a poc, va anar trobant persones que el van ajudar. Un bon dia, va arribar la monja Seraphine que el va portar a una casa d’acollida. Allà va poder rebre l’estima que mai havia rebut. Era una casa senzilla, però per a ell era la seva llar que li va permetre créixer. 

En el seu llibre, la vida es la vida, soy gracias a ti, explica totes les seves vivències. També ha publicat una versió per a infants anomenada el superpoder que portes dins!

Durant els  últims  quinze anys, ha treballat de valent per aconseguir el seu somni: ajudar als nens i a les nenes que viuen pels carrers de la seva ciutat, Bombai. Gràcies al seu esforç i dedicació, ha pogut crear l’ONG anomenada Soy Gracias a ti. 

Aquesta història ens ha impactat molt! Hem après a valorar tot el que tenim, no llençar mai més menjar a les escombraries i cuidar les nostres pertinences amb responsabilitat. Ens hem adonat que tenim molta sort i som uns autèntics privilegiats i privilegiades! També hem descobert la importància de l’esforç per aconseguir els nostres somnis tal com ha fet ell, sense rendir-se mai tot i que hi hagi moments difícils. Per últim, hem reflexionat sobre el poder de l’amor i d’ajudar-se i unir forces per seguir endavant!

Moltes gràcies per llegir-nos!

Alumnes de P5