Orientacions i recomanacions per a les famílies

Bon dia famílies,

Des de l´Escola us fem arribar algunes recomanacions per aquests dies:

    1. Fer un calendari dels pròxims quinze dies. En el calendari cada dia a primera hora especificar totes les tasques que els vostres fill i filles podran desenvolupar. Si és possible posar les hores, molt millor. Recordeu que els vostres fills i filles estan acostumats a treballar a l´escola d´aquesta manera, amb un horari d´anticipació ja que els dona calma i tranquil·litat. Intenteu també que les tasques siguin una mica variades. Quan parlem de tasques ens referim a estones de fer “tasques escolars”, col·laborar en tasques de casa i temps de joc i moviment físic.

Extret de l’instagram https://www.instagram.com/maestra_alohaleta/

Es recomana mantenir els horaris dels àpats i de son. També es recomana que els nens/es puguin diferenciar entre temps de joc/lúdic i temps de tasques/responsabilitats,… En relació a les tasques escolar, es recomana fer-les sempre en el mateix horari i en el mateix espais.

Els vostres fills i filles disposen de diferents propostes / tasques per desenvolupar a casa durant aquests dies. Dijous a la tarda, abans de marxar de l’escola,  totes les tasques les  van  apuntar a les agendes.

Durant la setmana vinent rebreu des del correu de l´escola  algunes propostes de les diferents tutores.

A la web de l´escola (https://escolanova.cat/) anirem penjant diferents propostes de les especialitats.

Dins del temps de joc, es recomana reduir el temps d´ús de dispositius electrònics (concretar molt clarament en quins moments es podran utilitzar i durant quant de temps) i ocupar el temps amb jocs de taula, contes, manualitats,…

Seguidament us enviem diferents enllaços que us poden ser d’utilitat:

–              Biblioteca virtual de Catalunya: podreu agafar en préstec virtual tots els llibres i materials que necessiteu amb el  vostre carnet de la biblioteca https://catalunya.ebiblio.es/opac/?locale=ca#index

–                     InfoK. Telenotícies per a nens/es molt didàctic.https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/

–                     Aquest grup de contacontes cada dia expliquen un conte different.

http://www.vivimdelcuentu.org/?lang=es

https://www.vivimdelcuentu.org/

–                     Edu365: http://www.edu365.cat/

–                     Manualitats: https://www.sortirambnens.com/manualitats-infantils/

–                     Recursos audiovisuals en català: https://www.ccma.cat/tv3/super3/

–                     Recursos audiovisuals en castellà:

▪          https://www.rtve.es/infantil/series/educlan-3-5-anos/

▪          https://www.rtve.es/infantil/serie/educlan-6-8-anos/video/musica-ritmos-ii/5539066/

▪          https://www.rtve.es/infantil/serie/educlan-9-10-anos/video/ciencias-sociales-revolucion-industrial/5539041/

 

També cal que especifiqueu en quina franja horària vosaltres fareu teletreball i com us organitzareu els adults per a que els nens/es sàpiguen quan esteu disponibles.

 

  1. Durant el dia, el nen/a pot anar subratllant en el calendari tot allò que ja s´ha fet i també enregistrar en un full totes aquelles tasques que habitualment no es fan i poder explicar com s’ha sentit, què li ha agradat més o què no li ha agradat,…. Cal donar feedbacks positius als nens/es.

 

  1. Per a aquells pares/mares o familiars que estareu a casa fent teletreball podeu disposar d’un full amb dues graelles i que els vostres fills i filles us puguin explicar el que necessiten o bé escrivint o bé dibuixant. Els nens/es també han d´entendre que els adults esteu treballant.

 

ARA NO ET PUC ATENDRE ESTIC TELETREBALLANT
M’ho  pots explicar escrivint.

 

 

M´ho pots explicar dibuixant.

 

 

PROPOSTES

A)Crear CUPONS i concretar en quina franja de l´horari es poden fer servir.

–              Cupons por crear una llista de cançons que ens agraden a tots

–                     Cupons per a preparar un pastis

–                     Cupons per a llegir un conte per la nit

–                     Cupons per a jugar a l´UNO

–                     …

B)Crear un pot ple de papers en els quals hi posi jocs per jugar a casa, jocs de moviment, jocs de taula, …. És un pot que s´utilitzarà en moments d’avorriment.

 

C)Inventar-se jocs, escriure les normes, desenvolupar el taulell si és que cal tenir un taulell, fitxes, i afegir-los al pot.

 

  1. D) Inventar Es poden representar amb titelles o també un cop redactats es poden gravar amb el telèfon/tauleta.
  2. C) Crear una coreografía de ball
  3. D) Llegir endevinalles
  4. E) Fer pastissos i receptes en família. (https://www.ccma.cat/tv3/super3/manduka/)
  5. F) Deixar que en moments d’avorriment els nens/es puguin crear, imaginar, desenvolupar,…

Desitjant que tota aquesta situació es pugui solucionar en el període de temps més curt, totes les mestres de l’escola restem a la vostra disposició en la mesura que ens sigui possible i us volem fer arribar la més càlida de les abraçades, tot desitjant tornar-nos a veure ben aviat!

Equip de mestres

Escola Nova

1 resposta

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *