Comunicat mestres Escola Nova

Benvolguda comunitat educativa,

Estem vivint moments socials i polítics molt complexos on hi ha molta diversitat d’opinions i de sentiments que es barregen en molts moments. L’escola és un espai comú de convivència de diferents maneres de fer i de pensar.

Com a equip de professionals de l’educació, hem estat valorant i parlant molt sobre aquest tema en diferents moments. No sabem què passarà en els pròxims dies però sí sabem com volem que sigui la nostra escola.

Pel nostre tarannà i manera de fer de sempre continuarem treballant per una escola de Pau i en Pau, on els nens i nenes es sentin segurs, tranquils i puguin expressar-se amb confiança. Que estiguin acompanyats emocionalment tenint en compte les nostres possibilitats.

La nostra escola és un espai segur en tots els àmbits i per respecte a totes les ideologies polítiques i a totes les famílies els professionals de l’escola considerem:

Si és necessari per als nens i nenes de l’escola deixarem espais ,com ho fem sempre, per a que puguin expressar el que senten envers el que està passant. Que ho puguin transitar de forma que treballem la comunicació sense judici i l’escolta activa. Portarem la conversa cap a les emocions que es mouen. Per exemple: un nen expressa una situació i el mestre li pregunta “I tu com et sents quan escoltes això? Què necessites en aquest moment?… Recordem que no hi ha emocions ni bones ni dolentes. Els mestres acompanyem les converses.

Durant aquests dies tot l’equip anirem acompanyant els esdeveniments que es puguin produir i com sempre ens anirem adaptant de la millor manera.

Equip de mestres
Escola Nova

1. Caroline
    Caroline says:

Bon dia! Felicitats per la vostre professionalitat i capacitat de parar, respirar i recordar que: Tots sentim i ens cal un espai per poder sentir acolliment, respecte i empatia. On millor que al centre educatiu. Gràcies