SORTIDA A LA BIBLIOTECA 4t

Els Nens i nenes de 4tB diem “BON DIA  TUTAM!”

Els alumnes de 4tB hem anat a la Bibioteca del poble a fer l.activitat “Bon dia Tutam” i hem treballat la poesia musical.

Durant la sessió, hem aprés a cercar llibres a la biblioteca i a trobar-los als prestatges. També hem llegit poemes acompanyats amb diferents ritmes. Ens ho hem passat molt bé i hem descovert una altra forma de gaudir de la poesia.
GRÀCIES TUTAM!

PROJECTE DELS ASTRONAUTES P5

Els nens i les nenes de p5 estan molt motivats amb el projecte dels astronautes.

Les famílies estan molt implicades, no deixen de sorprendre’ns portant creacions molt originals.

Moltes gràcies!!

AMBIENTS APRENENTATGE P4

Els nens i nenes de P4 treballen amb ambients d’aprenentatge.

Cada infant treballa amb aquell material que més li interessa: uns quants nens els podem veure a blocs lògics aprenent figures geomètriques, colors, mides. Altres escriuen cartes a la seva família o retallen imatges de revistes per després escriure una paraula destacada. Tot el que fan ho poden veure individual o en grup. Quan és en grup comparteixen idees, s’ajuden i s’han de posar d’acord.

Enhorabona classe dels animals!! Us esteu fent grans!!


 

 

 

CONFERÈNCIA SOBRE ROBÒTICA A CINQUÈ

El Javi i la Isa ( pares del Guillem Fernàndez) ens van explicar moltes coses dels robots i alguna sorpresa

El passat dimecres 22 de març els nens i nenes de cinquè vam poder aprofundir una mica més en el tema del nostre projecte.

 

Primer de tot ens van explicar l’evolució dels robots al llarg de la història amb un power point que el Javi i la Isa ens van anar comentant.

Després vam poder veure com treballen els robots de la cinquena generació que són els que hi haurà al futur i que s’anomenen col·laboratius.

I per últim vam veure un vídeo sobre els robots que fa el Javi.

Mentre van estar explicant vam tenir una impressora 3D treballant a la classe i vam poder veure quin és el seu funcionament. Fins i tot ens van portar el resultat final acabat ( una torre Eiffel)

Finalment ens van portar una gran sorpresa!

Un robot construït per ells mateixos amb la impressora 3D i tots els components necessaris per al seu funcionament ( plaques base, sensors, imans…).

El vam veure funcionar i també com és per dins. També vam poder veure i tocar els diferents components.

Tot plegat va ser molt interessant! Ara ja poden anar pensant quin robot podem dissenyar.

Moltes gràcies Javi i Isabel!

NOU PROGRAMA DE RÀDIO DELS GRANS

El grup  verd de tallers de Cicle superior han  gravat un nou programa de ràdio

En cada sessió rebem els consells de la Sílvia Ballesteros,  directora de la ràdio de Cervelló, abans d’entrar al petit estudi de gravació.
Problemes tècnics de l’estudi no ens van  permetre enregistrar correctament  el nou programa, però l’ Olga, mare col·laboradora que ens acompanya cada vegada,  ens va solventar el problema  gràcies a l’enregistrament amb el seu mòbil.
Esperem que gaudiu escoltant les notícies de cada secció, les entrevistes, els acudits… que han preparat per a vosaltres el nens i nenes del grup verd, malgrat no pugueu escoltar ni la nostra sintonia ni les pauses musicals​.

ANIMALS’ PROJECT IN 5TH GRADE

  • Speaking is very important in our lives

We are constantly communicating in our daily lives. Speaking has a special power and our goal is to give students some strategies. That’s why we asked 5th grade pupils to carry out a project about wild animals.

They made a wonderful job!

FOTOS

AMBIENTS A 4t B

Geometria a través de Kandinski

Els alumnes de 4t B fan geometria a través de Kandinski (artista i advocat rus), però abans sortim al pati per observar tots els elements geomètrics del nostre entorn i després observem per dins de l’escola. Han trobat moltíssimes figures, com: pilotes (esferes), prismes (columnes), papereres (cilindres), cubs (test de les plantes)…a més de les figures amb volum també n’han trobat sense volum, com: rectangles (fulls), les línies de joc de la pista (cercles, rectangles, quadrats…).
Després de classificar-los per volum i sense volum, els hi posem el nom concret (prismes, cilindres, cubs, esferes…) i per últim parlem de cossos rodons i poliedres.
L’activitat finalitza fent un dibuix geomètric lliure amb figures geomètriques tal com va fer Kandinski.
S’acaba l’activitat veient la connexió que hi ha entre la realitat i els conceptes matemàtics que treballem dins de l’aula. Ha estat una activitat molt engrescadora.

ACTIVITATS TREVA

Tècniques de relaxació

Els alumnes de 4t B gaudeixen de diferents activitats TREVA (tècniques de relaxació vivencial a l’aula). Una d’elles ha estat escoltar música per meditar i deixar-se fluir i portar per la música expressant aquesta fluïdesa mitjançant un dibuix lliure, sense paràmetres ni patrons.
L’altre ha estat expressar les seves emocions en “l’arbre de les emocions” per deixar anar tots els neguits que tinguin i allunyar-se d’ells.

APADRINAMENT EN VALORS PRIMERA PRESA DE CONTACTE

El projecte d’APADRINAMENT EN VALORS ja ha començat amb els alumnes de 6è. Amb aquesta iniciativa continuem teixint els valors de la nostra escola i els fonaments desenvolupats al nostre Projecte Educatiu.

QUÈ ÉS?

L’activitat consisteix en formar als alumnes de 6è i 5è que ho desitgen voluntàriament en aspectes de mediació i resolució de conflictes. Coincidint amb la nostra línia pedagògica, sabem que cada alumne té unes virtuts i unes potencialitats i per aquesta raó donem l’oportunitat de participar o no en aquesta activitat.

PER A QUÈ HO FEM?

L´objectiu, és aconseguir alumnes referents i responsables que puguin ajudar als petits de l’escola a resoldre els seus conflictes mitjançant el diàleg, que els ajudin a posar paraules a les seves emocions en les diferents situacions que es donen a l’escola i que vetllin el compliment de les normes, per a millorar la convivència al centre. Tots sabem que entre iguals, la comprensió és més propera .

En definitiva, poder crear situacions d’aprenentatge dels petits conflictes de la convivència diària que els ajudaran a afrontar les diferents etapes de la vida.

COM HO FEM?

Fem sessions formatives amb els alumnes voluntaris en horari extraescolar i un seguiment diari des de l’escola per a anar definint poc a poc amb els alumnes la figura dels PADRINS I PADRINES.

Durant les sessions donem eines als alumnes per a que desenvolupin estratègies de resolució, d’escolta activa, comunicació, percepcióempatiavalors,… en definitiva, que sàpiguen acompanyar a la resta de nens/es que ho necessitin mitjançant activitats experiencials com Rollplays, dinàmiques de grup, focusing, curts…

La primera sessió del projecte APADRINAMENT EN VALORS ha estat molt interessant. Primer hem fet 4 grups: els sincers, els resolutius, els empàtics i els que escolten. Després hem treballat el concepte de mediador mitjançant la qualitat de l’ESCOLTA.
Hem analitzat un fragment de la pel·lícula “DEL REVÉS” i l’hem comentat entre tots, posant exemples. A continuació hem parlat també del concepte de “RESCATADOR” i hem concretat com fer una bona escolta activa. Finalment hem fet un exercici de percepció i escolta del cos mirant als ulls a un company/a. Ha estat una sessió molt enriquidora!

 


Durant la segona sessió d’Apadrinament en Valors vam reflexionar sobre el concepte d´EMPATIA entre d’altres temes.

MARIA MONTESSORI INSPIRA ALS MESTRES A LA NOSTRA ESCOLA

Amb aquestes paraules de Maria Montessori ens hem inspirat per a triar frases que volem que els nenes i nenes vegin cada dia a les parets de l’escola. Hem començat a posar les primees sobre fustes per a donar el caliu que es mereixen.