SORTIDA A LA BIBLIOTECA 4t
Els Nens i nenes de 4tB diem “BON DIA TUTAM!”
Els alumnes de 4tB hem anat a la Bibioteca del poble a fer l.activitat “Bon dia Tutam” i hem treballat la poesia musical.
Els alumnes de 4tB hem anat a la Bibioteca del poble a fer l.activitat “Bon dia Tutam” i hem treballat la poesia musical.
Cada infant treballa amb aquell material que més li interessa: uns quants nens els podem veure a blocs lògics aprenent figures geomètriques, colors, mides. Altres escriuen cartes a la seva família o retallen imatges de revistes per després escriure una paraula destacada. Tot el que fan ho poden veure individual o en grup. Quan és en grup comparteixen idees, s’ajuden i s’han de posar d’acord.
Enhorabona classe dels animals!! Us esteu fent grans!!
El passat dimecres 22 de març els nens i nenes de cinquè vam poder aprofundir una mica més en el tema del nostre projecte.
Primer de tot ens van explicar l’evolució dels robots al llarg de la història amb un power point que el Javi i la Isa ens van anar comentant.
Després vam poder veure com treballen els robots de la cinquena generació que són els que hi haurà al futur i que s’anomenen col·laboratius.
I per últim vam veure un vídeo sobre els robots que fa el Javi.
Mentre van estar explicant vam tenir una impressora 3D treballant a la classe i vam poder veure quin és el seu funcionament. Fins i tot ens van portar el resultat final acabat ( una torre Eiffel)
Finalment ens van portar una gran sorpresa!
Un robot construït per ells mateixos amb la impressora 3D i tots els components necessaris per al seu funcionament ( plaques base, sensors, imans…).
El vam veure funcionar i també com és per dins. També vam poder veure i tocar els diferents components.
Tot plegat va ser molt interessant! Ara ja poden anar pensant quin robot podem dissenyar.
Moltes gràcies Javi i Isabel!
We are constantly communicating in our daily lives. Speaking has a special power and our goal is to give students some strategies. That’s why we asked 5th grade pupils to carry out a project about wild animals.
They made a wonderful job!
Els alumnes de 4t B fan geometria a través de Kandinski (artista i advocat rus), però abans sortim al pati per observar tots els elements geomètrics del nostre entorn i després observem per dins de l’escola. Han trobat moltíssimes figures, com: pilotes (esferes), prismes (columnes), papereres (cilindres), cubs (test de les plantes)…a més de les figures amb volum també n’han trobat sense volum, com: rectangles (fulls), les línies de joc de la pista (cercles, rectangles, quadrats…).
Després de classificar-los per volum i sense volum, els hi posem el nom concret (prismes, cilindres, cubs, esferes…) i per últim parlem de cossos rodons i poliedres.
L’activitat finalitza fent un dibuix geomètric lliure amb figures geomètriques tal com va fer Kandinski.
S’acaba l’activitat veient la connexió que hi ha entre la realitat i els conceptes matemàtics que treballem dins de l’aula. Ha estat una activitat molt engrescadora.
Els alumnes de 4t B gaudeixen de diferents activitats TREVA (tècniques de relaxació vivencial a l’aula). Una d’elles ha estat escoltar música per meditar i deixar-se fluir i portar per la música expressant aquesta fluïdesa mitjançant un dibuix lliure, sense paràmetres ni patrons.
L’altre ha estat expressar les seves emocions en “l’arbre de les emocions” per deixar anar tots els neguits que tinguin i allunyar-se d’ells.
QUÈ ÉS?
L’activitat consisteix en formar als alumnes de 6è i 5è que ho desitgen voluntàriament en aspectes de mediació i resolució de conflictes. Coincidint amb la nostra línia pedagògica, sabem que cada alumne té unes virtuts i unes potencialitats i per aquesta raó donem l’oportunitat de participar o no en aquesta activitat.
PER A QUÈ HO FEM?
L´objectiu, és aconseguir alumnes referents i responsables que puguin ajudar als petits de l’escola a resoldre els seus conflictes mitjançant el diàleg, que els ajudin a posar paraules a les seves emocions en les diferents situacions que es donen a l’escola i que vetllin el compliment de les normes, per a millorar la convivència al centre. Tots sabem que entre iguals, la comprensió és més propera .
En definitiva, poder crear situacions d’aprenentatge dels petits conflictes de la convivència diària que els ajudaran a afrontar les diferents etapes de la vida.
COM HO FEM?
Fem sessions formatives amb els alumnes voluntaris en horari extraescolar i un seguiment diari des de l’escola per a anar definint poc a poc amb els alumnes la figura dels PADRINS I PADRINES.
Durant les sessions donem eines als alumnes per a que desenvolupin estratègies de resolució, d’escolta activa, comunicació, percepció, empatia, va
La primera sessió del projecte APADRINAMENT EN VALORS ha estat molt interessant. Primer hem fet 4 grups: els sincers, els resolutius, els empàtics i els que escolten. Després hem treballat el concepte de mediador mitjançant la qualitat de l’ESCOLTA.
Hem analitzat un fragment de la pel·lícula “DEL REVÉS” i l’hem comentat entre tots, posant exemples. A continuació hem parlat també del concepte de “RESCATADOR” i hem concretat com fer una bona escolta activa. Finalment hem fet un exercici de percepció i escolta del cos mirant als ulls a un company/a. Ha estat una sessió molt enriquidora!
Durant la segona sessió d’Apadrinament en Valors vam reflexionar sobre el concepte d´EMPATIA entre d’altres temes.