Projecte de les aranyes a P3

Tanquem el projecte fent una teranyina

Els nens i nenes de la classe dels cavalls hem teixit la nostra teranyina de paraules dolces!

 

El rap de les hores

Videoclip dels paleontòlegs de segon

Com ja sabeu aquests Paleontòlegs són uns artistes i per acabar el curs hem preparat un rap per aprendre les hores del rellotge.
Hem treballat molt i hem dedicat moltes hores, però creiem que ha valgut la pena!
Esperem que us agradi i que aprengueu les hores com nosaltres!

Draw my project 6èA

Els nens i nenes de 6èA han realitzat uns treballs de final del projecte de la reproducció molt interessants.

Ara us expliquen com ho han fet i podeu veure els resultats finals:

Grup de la pubertat i la menstruació 

El nostre grup hem mostrat el nostre interès per fer el “draw my project” de la pubertat i la menstruació. Hem estat unes tres setmanes per portar a terme aquest treball. Ens ha agradat molt fer-lo i hem mostrat molt d’interès. Ens hem repartit la feina en diferents càrrecs. Primer vam triar la informació que necessitàvem i vam fer el guió i l’escaleta. Després vam començar a gravar la veu en off i finalment vam fer les il·lustracions. També l’hem editat una mica perquè quedi més original. Esperem que us agradi i que aprengueu moltes coses.

Grup de la reproducció ovípara “La tortuga marina”

El nostre grup ha fet un projecte sobre el cicle vital de les tortugues marines ( verdes). En primer lloc hem fet el guió. En segon lloc hem preparat la taula de llum. En tercer lloc hem agafat els materials necessaris. I per últim hem fet la gravació del vídeo i del la veu en off. Esperem que us agradi!

Grup de la Fecundació, gestació i part

El nostre grup hem fet el draw my project de la fecundació, gestació i part. El nostre vídeo ha estat fet a partir de la tècnica de l’Stop motion, és a dir, amb una seqüència de moltes fotos que vistes seguides simulen el moviment. El primer que vam fer va ser repartir-nos els materials que necessitàvem per fer el treball i poder-los buscar. Després vam fer el guió i l’escaleta. També vam haver de muntar el nostre escenari. Com que l’stop motion l’hem fet amb ninos playmòbils l’escenari també el vam crear amb mobles de playmòbil. Ens ho hem passat molt bé fent-ho i estem molt contents amb el resultat! :)

Grup fecundació ovípara “Granota fletxa blava” 

Hem fet un draw my project de la granota fletxa blava amb la tècnica del dibuix. El projecte consistia en que sis persones ens repartiem un càrrec cadascú per poder-ho portar a terme. Vam fer un guió per tal que la veu en off sapigués el que havia de dir. Una escaleta per a saber les escenes que haviem de gavar i finalment la gravació de les il·lustracions. Esperem que us agradi!

 

Els vaixells de P5

Els nens i nenes de p5 estem treballant el projecte dels vaixells!!

Entre tots vam decidir que volíem construir els nostres propis vaixells així que vam fer grups i ens vam organitzar. Primer vam haver de pensar quins materials podríem fer servir. Per comprovar si ens anirien bé o no vam omplir una caixa de plàstic d’aigua i vam fer hipòtesis sobre si surarien o no els materials comentats. Un cop vist això, a la classe vam pensar com volíem que el nostre vaixell i amb què el faríem. Vam fer una llista del que necessitaríem i vam quedar a casa per donar forma a la nostra idea. Aquesta setmana estem comprovant com funcionen aquests vaixells nostres i si compleixen o no l’objectiu proposat: que el vaixell suri durant una bona estona en l’aigua. De moment està essent tot un èxit!! Felicitats cavallers i cavalleres!!!






“Partícules” a l’Auditori de Barcelona

La Cantània d’aquest curs 22017-2018 es diu “Partícules”. Es tracta d’una composició musical de Lluís Vidal amb text de Segi Belbel. Aquest any tractava sobre l’origen i l’evolució de l’univers.

Els alumnes de 5èA i B de l’Escola Nova aquest dilluns passat 28 de Maig van gaudir d’aquest gran espectacle. Música en directe, moviments, coreografia. Primer vam fer un assaig general ja que era la primera vegada que cantàvem tantes persones alhora. L’Elisenda Carrasco, la directora musical, ens va donar uns consells a seguir. I per fi, el concert que va anar perfecte i vam gaudir molt de la música en viu i en directe i de l’actuació dels nostres alumnes de cinquè que ho van fer genial.

Ha estat una feina feta al llarg de tot el curs escolar dins l’àrea de Música i el resultat ha estat espectacular.

Des de l’escola volem agrair la tasca i la implicació de les famílies per tota la col·laboració mostrada al llarg del procés i sobretot amb la participació del taller dels materials.

Entre tots em fet un gran equip!

Sortida al Cosmocaixa 4tA i 5èB

El dimecres 30 de maig els alumnes de 4t A i 5è B vam anar d’excursió al Cosmo Caixa.

Les mestres ens varen preparar un qüestionari que havíem de fer en parelles. Ens ho vam passar genial voltant per la sala de la matèria on vam veure què és la matèria civilitzada, la innata, intel·ligent i la viva. 5è B va gaudir molt amb tots els avanços tecnològics que havia fet la humanitat fins a arribar on som.
Després vam anar al Parc del Laberint on també tenien unes activitats programades i finalment s’ho van passar d’allò més bé jugant a entrar i sortir del Laberint.

Anem a l’institut!

El passat divendres 25 de maig els alumnes de sisè van visitar l’institut de Cervelló.

Els alumnes de primer d’ESO ens van repartir en grupets i ens van fer una visita guiada per l’institut a tots els nens i nenes de sisè.

Després ens vam reunir tots plegats en una sala i ens van resoldre un munt de preguntes que portàvem preparades.

Va ser molt interessant i enriquidor.

Veure aquí totes les FOTOS.

 

Conviure és viure!

Fem diferents activitats per treballar l’exposició de Joan Turu.

Arran de l’exposició d’en Joan Turu, els alumnes de segon vam reflexionar sobre que ens volia dir cadascuna de les imatges i vam fer un dibuix que representes la convivència.

Els nens i nenes de sisè vam fer grups de treball on cada grup havia de reflexionar i interpretar cadascuna de les frases i els dibuixos. Seguidament vam fer una exposició als altres grups i un debat posterior.

Aquí podeu veure totes les FOTOS.

 

Matèria i energia a quart

Els alumnes de 4t aquest trimestre hem triat el projecte: matèria i energia.

Ja sabem què és la matèria, les seves propietats, característiques…doncs amb aquest experiment hem pogut observar que amb la matèria podem fer barreges que poden ser homogènies i heterogenies.

Per indagar quina és quina, hem pogut observar-ho amb diferents experiments.

Ara sabem que les barreges homogènies són les que no es veuen a l’Eli nu i a les heterogenis si que es veuen els seus components. Ha estat molt interessant fer aquesta indagació.

Taller sobre energies renovables a quart

El passat dilluns 28 i dimarts 29 va venir el Javier (mestra de robòtica a l’escola i pare del Guillem Fernández de 6è A i del Gerard Fernández de 3r A) a fer-nos un taller sobre energia renovable.

Primer ens va explicar que faríem quatre maquetes una d’energia solar, un altre d’hidràulica, una d’eòlica i per últim l’elèctrica. Per fer-ho vam fer grups. Ens va entregar les maquetes i vàrem haver de connectar el cables perquè pogués funcionar. Després vam haver d’aconseguir la màxima energia possible, aconseguint que les quatre llumetes s’encenguessin.
Per acabar, ens va deixar uns portàtils i cada grup va veure un vídeo sobre l’energia que havia estat treballant. L’endemà, vam fer canvis de maquetes.