L’hora del conte

Benvolgudes famílies,

L’equip de mestres de l’escola avui us volem parlar d’un recurs que sempre ha sigut una de les fonts d’aprenentatge més riques i completes per treballar amb els infants: els CONTES.

Els contes enforteixen els vincles afectius i ens acosten als infants perquè ens mostren més accessibles.
Quan llegim un conte a un infant, a més de compartir amb ell una estona agradable, afavorim l’aprenentatge i l’adquisició d’habilitats bàsiques per a un bon desenvolupament.

Alguns dels grans beneficis que ens aporten els contes poden ser:

– Desenvolupar la comunicació oral.

– Adquirir vocabulari nou i millorar la comprensió.

– Millorar la capacitat d’escolta i atenció, així com el desenvolupament d’aspectes bàsics de la comunicació com la participació activa i el torn de paraula.

– Afavoreixen la imaginació, la creativitat i la gestió d’emocions.

– Permeten descobrir i comprendre el món que ens envolta, ja que possibilita la identificació amb els personatges.

– Despertar l’interès per la lectura i en fomenta l’hàbit.

Per això, us volem fer arribar aquest recull de contes explicats per algunes de nosaltres amb tot el carinyo del món! Esperem que els gaudiu!

Aprofitem també per recomanar-vos aquests enllaços on trobareu un gran ventall de propostes d’audio-contes i audio-visuals:

ELS AUDIO-CONTES D’EL TATANO

UNA MÀ DE CONTES

Equip de mestres d’Educació Infantil de l’Escola Nova

Cantània 2020. Virtual

Com us podeu imaginar, igual que vosaltres, en Marcel s’està a casa aquests dies. Què deu estar fent ara amb la Sara? Deu haver viatjat per l’espai i el temps? Capbussar-se en el foc del sol? travessat un bon forat negre? triat el seu estel? … O potser és dins del Món de Farucarun?

En Marcel va començar a escriure un diari personal però ho fa amb forma de bloc. Ara ja fa dies que no en sabem res però us podem deixar l’enllaç per si hi voleu fer un cop d’ull.

Què faríeu vosaltres si poguéssiu tenir una assistent virtual tan espectacular com la Sara?

Us deixem les cançons del Cantània per tal que aneu repassant i continuant la història des de casa. RECORDEU! Som el cor 1.

 

  • MÚSICA (amb cor i instrumental)

 

  • Molt imporants d’aprendre també. Us expliquen el material necessari.

 

 

A seguir gaudint del Cantània!!

Analitzem la publicitat a cinquè

L’alumnat de 5è van estar duent a terme una activitat molt engrescadora i empoderada sobre l’anàlisis de la publicitat.

Van estar analitzant anunci per anunci per veure les intencions de l’anunci, si realment és cert o fals el que ens volen vendre, la frase empoderada i forta que fa que comprem aquell anunci, la música, les imatges, el rol de la dona i de l’home…

Van fer  crítica d’allò que no els ha agradat, sobretot quan  es refereix al tractament del gènere femení i masculí.

Després d’haver dedicat tant de temps a això, ells i elles van crear el seu primer anunci en format paper i amb Publisher. Un cop fet això van haver d’elaborar un guió per fer el seu anunci de vídeo i per últim l’anunci.

Van analitzar un parell d’anuncis abans del confinament i la veritat és que van fer una gran feina!

Us en deixem aquí un parell que he rebut durant aquests dies de confinament.

Els nens i les nenes que encara no ho han enviat, podeu fer-ho al mail 5ebanimalsescolanova@gamil.com.

Esperem que us agradin!

 

Fem una mica de TREVA?

La comissió de TREVA de l’escola us ha preparat un seguit d’activitats per continuar treballant les Tècniques de relaxació que fem a l’aula.

ARBRE DE LES EMOCIONS

Podeu fer el vostre arbre.

 

VIDEOCUENTO: RESPIRA

EL JUEGO DE LA SERPIENTE

Sencillo, divertido y efectivo. El juego de la serpiente es uno de los favoritos de los más pequeños y consiste en lo siguiente

¿Cómo lo hacemos?

  • Sentaremos a los niños en una silla indicándoles que deben tener la espalda recta. • Deben poner sus manitas en el abdomen y centrarse en las órdenes que vamos a darles.
  • A continuación, deberán coger aire en profundidad por la nariz durante 4 segundos. Podemos contar el tiempo por ellos notando a su vez cómo se hinchan sus vientres.
  • Después, deben dejar ir ese aire mientras hacen el sonido de la serpiente. Debe ser un siseo sonoro que durará todo lo que ellos puedan.

 

VAMOS A HINCHAR UN GLOBO MUY GRANDE

Seguiremos estos pasos:

¿Cómo lo hacemos?

  • El niño deberá sentarse cómodamente en una silla con la espalda recta.
  • Ahora les explicaremos que el juego consiste en hinchar un globo invisible, un globo de colores que debe ser muy muy grande.
  • Para ello, deben coger aire por la nariz y después exhalarlo. Deben imaginar cómo se hincha y cómo se va haciendo cada vez más grande.

Es importante coger el aire por la nariz mientras nuestro vientre se hincha. Luego deben exhalar frunciendo los labios como si tuvieran en la boca ese globo de colores gigante.

EDUCAIXA: PETITES RELAXACIONS: MEDITACIÓ


EDUCAIXA: RELAXACIÓ MUSCULAR

EDUCAIXA: POSTURA I MOVIMENT

COM FER UN POT DE LA CALMA A CASA

POSTURA: LAS POSTURAS DE LOS ANIMALES DE MAR

Us trobem a faltar!

Bon dia famílies!

Les mestres i tot l’equip de l’escola us enyorem molt i us trobem a faltar.

Per això us hem fet aquest vídeo de fotos on podeu veure una mica el nostre dia a dia.

Ben aviat rebreu més notícies nostres!

Una abraçada molt gran!

#lescolanovaesquedaacasa

Creativitat des de casa!

Bon dia alumnes i famílies de l’Escola Nova!

Les mestres d’ambients creatius us proposem un conjunt d’ activitats creatives perquè aquests dies que hem de ser a casa aprofitem per dur a terme activitats en família que siguin educatives a la vegada que divertides.

Recordeu que “Els petits moments són els que fan gran la vida”.

Us enviem una forta abraçada i esperem que us puguem veure aviat

ACTIVITAT CICLE RECOMANABLE
POT CÒSMIC CICLE INICIAL
COMETA CICLE MITJÀ
SONDA ESPACIAL CICLE SUPERIOR
FEM RATATOUILLE TOTA LA FAMÍLIA
AUTORETRAT TOTA LA FAMÍLIA

 

POT CÒSMIC (cicle inicial)

T’has imaginat mai com seria tenir un tros de l’univers a la teva habitació? T’ajudem a portar l’univers a casa! Necessites:

  • Un pot amb rosca de la mida que vulguis: pot de melmelada, salsa de tomàquet, llegums, olives, etc. Renta’l bé abans d’utilitzar-lo!
  • 2 o 3 colorants de diferents colors (recomanem blau marí, blau clar, lila, negre o vermell). Pots aprofitar colorants alimentaris caducats, però en aquest cas, el color marxarà en 2 o 3 dies. Una oportunitat per fer un pot còsmic nou!
  • Escuradents
  • Purpurina (del color que més t’agradi)
  • Cotó
  • Recipients i culleretes per tenyir l’aigua

Comencem!

  1. Omple el pot fins a la meitat d’aigua.
  2. Afegeix el colorant que vulguis amb l’ajuda d’un escuradents. Recorda de llençar l’escuradents després de fer-lo servir, així no contaminem el colorant amb altres colors. Barreja-ho tot amb una cullera. Un consell! Pots començar pel color lila amb un toc de negre per donar-li la profunditat de l’univers.
  3. Afegim cotó a trossos, fins que surti una mica de cotó blanc per sobre de l’aigua.
  4. És hora de posar-hi les estrelles. Afegim una mica de purpurina i ho barregem.
  5. Ara afegim més cotó.
  6. En un recipient a part tenyim una mica d’aigua d’un altre color, per exemple vermell. Afegim l’aigua tenyida al nostre pot còsmic i li posem una mica més de purpurina.
  7. Podem repetir el pas 5 i 6 les vegades que vulguem segons la mida del nostre pot. Per exemple, pots afegir una mica de blau marí.
  8. Tapem bé el pot i… Ja està! Ja teniu una mica d’univers a les vostres mans!

 

 COMETA (cicle mitjà)

Un cometa és un tros de gel, roca i gas que vola a través de l’espai. Quan s’acosten al sol, s’escalfen. Podem veure la seva lluentor i les seves llargues cues. En aquesta activitat, podràs realitzar el teu propi cometa que pot volar pel menjador. Necessites:

  • Escuradents o pals de gelat
  • Cinta metàl·lica
  • Tisores
  • Paper d’alumini

SONDA ESPACIAL (cicle superior)

T’agradaria ser enginyer en cap d’una important missió de la NASA? En aquesta activitat, dissenyaràs el satèl·lit més modern i més gran. El teu satèl·lit podria ajudar-te a estudiar els esdeveniments de la Terra, prendre fotografies dels planetes del sistema solar, controlar el Sol i fins i tot descobrir planetes en altres zones de l’univers.

Tu decideixes com vols que sigui el satèl·lit, però ha de tenir uns elements bàsics:

Contenidor: per mantenir els aparells en el mateix lloc i perquè protegeixi els instruments.

Font d’energia: necessites alguna cosa per donar-li electricitat al teu satèl·lit, de manera que tots els aparells funcionin. Possibles opcions: panells solars o bateries de fantasia.

Instruments científics: Per això llances el teu satèl·lit! Els instruments poden prendre fotografies de galàxies i planetes allunyats en el nostre propi sistema solar, mesurar les substàncies químiques presents en l’atmosfera de la Terra o controlar l’activitat del Sol de prop.

Sistema de comunicació: Necessites alguna manera de comunicar-te amb la Terra. Les antenes (amb forma de plat o de pilar i vares) són una bona manera de fer-ho.

Sistema de localització: Assegura’t de tenir alguna cosa que li indiqui al satèl·lit cap a on es dirigeix i quin costat és “a dalt”. Alguna cosa que observi les estrelles (rastrejador d’estrelles) o el Sol (rastrejador del Sol) et servirà.

FEM RATATOUILLE

Recepta per a 4 persones

Us proposem una manera divertida d’aprendre matemàtiques a la cuina. Amb aquesta activitat podem treballar les textures dels aliments (0-3 anys), aprendre sèries i motricitat (3-5 anys), tipus de verdures i hortalisses (6-8 anys), les unitats de mesura (9-12 anys) i perquè les albergínies perden l’amargor amb la sal (12-16 anys).

INGREDIENTS

  • 500 gr d’albergínia
  • 375 gr de carbassó
  • 2 cebes
  • 1 pebrot vermell
  • 2 grans d’all
  • 125 ml d’oli d’oliva verge extra
  • Herbes provençals
  • Sal i pebre al gust.

PREPARACIÓ PAS A PAS

  1. Comencem tallant l’albergínia en rodanxes de mig centímetre i les posem en un bol amb sal perquè perdi la seva amargor. Mentrestant, tallem la resta d’hortalisses: ceba, pebrot i carabassó. També en rodanxes de mig centímetre. Piquem l’all i el reservem.
  2. Preescalfem el forn a 180º. Busquem una font apta per al forn amb els  costats alts perquè s’aguantin les hortalisses i la pintem bé amb oli.
  3. Ara arriba el moment de fer sèries: anem col·locant les rodanxes de les verdures en l’ordre que vulguem. Perquè quedi més bonic és important seguir sempre el mateix ordre i que els colors estiguin saltejats. Ho posem fent un cercle a la safata.
  4. En un bol barregem 3 o 4 cullerades d’oli amb les herbes provençals i l’all picat i distribuïm la barreja per sobre de totes les verdures. Hi afegim sal i pebre al gust i ho posem al forn fins que les verdures estiguin fetes. Bon profit!

 

AUTORETRAT

Fem un autoretrat amb materials que tinguem per casa. Necessitem: fulls o cartolina, tisores, cola i retalls i materials que trobem per casa.

  • Busquem objectes i/o materials que tenim per casa i creiem que poden anar bé: fils, llanes, taps d’ampolles, clips, gomes…
  • Posem tots els objectes sobre una taula i cada persona escull 10. Seleccionar objectes que puguin simbolitzar alguna de les teves qualitats.
  • Fem un collage en format autoretrat, utilitzant els objectes i materials seleccionats. Podem fer diferents proves de composició i quan n’estiguem convençuts ho enganxem a la cartolina o al full.
  • Quan tota la família hagi fet el seu autoretrat, els exposarem com en una galeria d’art i cadascú explicarà la seva obra.

Mou-te i fes esport!

Benvolgudes famílies!

Des de l’àrea d’educació física també us volem fer arribar propostes per a fer des de casa. Com ja sabeu, al gimnàs vam iniciar un projecte sobre els Jocs Olímpics, ja que aquest any és any Olímpic! Molts de vosaltres vau aportar dubtes i preguntes que volieu investigar i saber sobre el tema. Tot i això, heu de saber que malauradament, degut a la situació que estem vivint, els Jocs Olímpics de Tòquio s’aplacen fins l’any vinent.

Us convido a que aprofiteu aquests dies per a fer-ho. Us adjunto alguns links que m’han semblat interessants, tot i que podeu mirar i descobrir moltes més coses!

  1. Pintar Mascota de les Olímpiades Tokyo 2020

Miraitowa: https://suportegeografico77.blogspot.com/2020/01/dibujos-para-colorear-de-la-mascota-de_7.html (Jocs Olímpics)

Someity:  https://suportegeografico77.blogspot.com/2020/01/dibujos-para-colorear-de-la-mascota-de_5.html (Jocs paralímpics)

  1. Olímpiades Tokyo 2020, pàgina official:

https://tokyo2020.org/es/

  1. Història dels jocs olímpics:

https://www.mundoprimaria.com/historia-para-ninos/los-juegos-olimpicos.html

  1. Significat de les anelles olímpiques:

  1. Les diferents maneres d’encendre el peveter dels Jocs Olímpics

Resum de la cerimònia d’inauguració Jocs Olímpics de Barcelona:

 

Per altra banda, també tenim començat un mural d’hàbits saludables que amb les vostres vivències i aportacions l’hem d’anar omplint de bons hàbits.

Us enllaço amb vàries pàgines d’interès:

http://familiaiescola.gencat.cat/ca/educar-creixer-en-familia/habits-saludables/

http://salutpublica.gencat.cat/ca/sobre_lagencia/Plans-estrategics/pla-dactivitat-fisica-esport-i-salut-pafes/

http://www.mouelcos.cat/?tag=salut

 

També, us convido a que feu activitat física, tot i estar a casa! Us proposo que amb els vostres pares, mares i germans/es mireu aquests videos i agafeu idees, jo ja he practicat alguna cosa a casa meva!

“També podeu buscar fitxes i dau, i jugar amb la familia a aquest joc de taula d’educació física. Segur que us ho passareu molt bé!”

Per últim, us enllaço amb alguns links de jocs esportius interactius:

https://www.ccma.cat/tv3/super3/supera-la-marca/joc/2430/

http://www.edu365.cat/primaria/ed_fisica/index.html

 

Ens veiem aviat!

Laura

Estonetes de lectura

Benvolguts nens i nenes i famílies,

Des de la comissió de bilioteca us volem animar a aprofitar aquest confinament per gaudir de la lectura.

Podem llegir tots els llibres que tenim a casa i que encara no hem llegit o que volem rellegir i també podem fer servir la pàgina de l’ebiblio.

Per tal que us sigui més fàcil hem preparat un tutorial per explicar-vos com funciona. Els pares i mares també ho podeu fer servir.

També us volem animar a enviar-nos alguna recomanació d’algun llibre que hagueu llegit ( ceipdecervelló@gmail.com) i les anirem penjant al blog de la biblioteca.

Bon confinament i bones lectures

Comissió Biblioteca Escola Nova

Que no pari la música!

Ha arribat el torn de MÚSICA! Com segurament ja sabeu, la música és un art màgic, capaç de canviar el nostre estat d’ànim i/o reforçar el que ja sentim. Per això us fem arribar diferents propostes per tal que podeu gaudir de la música i alhora, passeu una bona estona en família.

JOCS MUSICALS

  • EDU365

Sabeu que hi ha jocs interactius molt divertits per als més petits? A l’apartat de música de l’EDU365 podeu practicar amb els sons aguts i greus, tocar un xilòfon galàctic o cantar cançons que de ben segur tots coneixereu.

Per als que sou una mica més grans, la mateixa plataforma us ofereix també molts jocs interactius per composar, portar el ritme, tocar diferents instruments de manera virtual (piano, bateria, flauta..), apropar-te a la música clàssica, o endinsar-te en el món de compositors o històries que van musicar. T’hi animes?

Google també ha creat molts doodles dedicats a la música i molts d’aquests s’han convertit en jocs. Si cliqueu sobre la imatge us dirigireu cap a la pàgina de Google on hi trobareu la informació del doodle i podreu jugar al joc (Cliqueu sobre el play de la imatge de google):

  • LOS COLORES DE FISCHINGER
  • HIP HOP
  • CLARA ROCKMORE. THEREMIN

 

  • GUITARRA DE LES PAUL
  • BARTOLOMEO CRISTOFORI. INVENTOR DEL PIANO
  • JOHANN SEBASTIAN BACH
  • LUDWIG VAN BEETHOVEN

Des del Chrome també podreu fer les vostres pròpies composicions amb el SONG MAKER.

CANALS DE YOUTUBE

I si teniu ganes de veure vídeos musicals, el YouTube n’és ple gràcies a persones ben creatives. Us hem fet un recull de canals ben curiosos i divertits. Si cliqueu sobre la imatge, us portarà directament al seu canal o vídeos:

  • Es pot tocar el piano set persones alhora? ROGERS FAMILY és una família de 7 germans i germanes, entre els quals hi ha trigèmins i bessons! Tots junts fan adaptacions de diferents peces musicals amb un o dos pianos. Us ho imagineu? Com ho deuen fer? Una passada!

 

  • Voleu una estona de calma i serenor? BROOKLYN DUO és una parella que ambdós són músics i toquen el piano i el violoncel. Igual que la Rogers Family, versionen diferents cançons amb un so molt tranquil i serè. Segurament coneixereu algunes cançons i us agradaran.

 

 

Una proposta molt semblant és THE PIANO GUYS. Cadascun dels components d’aquest grup té una habilitat especial: editar vídeos, tocar el piano, tocar el violoncel i composar. La combinació perfecte! Voleu sentir com sonen? Són espectaculars!

 

  • Us proposem un REPTE: sabríeu seguir el ritme de la cançó d’alguna sèrie de dibuixos animats mentre dibuixeu el personatge? En Fèlix ha aconseguit fer el Bob Esponja i la Pantera Rosa!! Us animeu? Si cliqueu sobre la imatge, us portarà directament al vídeo.

 

  • Us agrada cantar amb els vostres amics? MUSICALITY és un cor de Chicago (Estats Units) format per nois i noies de 14 a 20 anys que s’han especialitzat en versionar música pop i de teatre musical. Van ser semifinalistes de la 11a edició America’s Got Tallent, guanyadors del Hollywood Foreign Press Association Grant 2016 i del Young Entertainers Award Scholarship 2017.

 

  • Que no sou prou per fer un cor? No patiu perquè JARED HALLEY us demostrarà que això no és cap inconvenient! En Jared es grava fent cadascuna de les veus i després, ho reprodueix tot junt. Ha fet uns vídeos espectaculars on podreu veure quines veus sonen en tot moment.

 

    • Sou més de percussió? Cap problema! Us presentem en Santi Serratosa, un crack en la percussió corporal! Els seus vídeos i coreografies són espectaculars. Us atreviu a aprendre-us una coreografia o fins i tot a crear-ne una vosaltres mateixos?

  • Per aquells que us esteu iniciant al món de la flauta, TONI GALLART ha penjat al seu canal moltes cançons senzilles que podreu anar tocant per poder practicar. Algunes les coneixereu.

  • MANUEL IBÁÑEZ ha penjat un munt d’activitats molt entretingudes de música al seu canal. Hi trobareu de tot: musicogrames, percussió, ritmes, melodies…

 

  • En cas que necessiteu moure-us una mica, podeu buscar amb el nom DANSA ARA i us apareixeran moltíssimes coreografies pensades per a l’alumnat de primària. Us en posem dos exemples:

TEATRE DES DE CASA

Anar al teatre és una experiència única perquè mai no es podrà repetir la funció que un ha vist. Com que aquests dies no ens és possible poder-hi assistir, algunes companyies han decidit posar-lo al nostre abast.

Comencem per VIU EL TEATRE és una plataforma per al desenvolupament de la creació escènica per a públic familiar i la primera infància. Les obres que programen són realment molt bones i tenen sempre un component pedagògic. Podreu veure:

  • ALICIA AL PAÍS DE LES MERAVELLES: A partir de 7 anys i recomanat per a l’alumnat que aquest any es presenta a Cantània. Si voleu veure l’espectacle sencer cliqueu sobre de la imatge i entreu amb la contrasenya: aliciameravellesmusical
  • Per a més informació sobre l’espectacle: https://viuelteatre.com/ca/espectacles/alicia-al-pais-de-les-meravelles/

 

  • PINTAMÚSICA és una experiència sensorial artística per a infants de 0 a 4 anys. Si voleu veure l’espectacle sencer cliqueu sobre la imatge i entreu amb la contrasenya pintamusica. Per a més informació sobre l’espectacle: https://viuelteatre.com/ca/espectacles/pintamusica/

Una altra proposta molt recomanable de teatre és LA JOVENTUT DE LA FARÀNDULA. Aquesta companyia ha fet moltes adaptacions de contes (La Bella i la Bèstia, Ratatuille, James i el Préssec Gegant…) en versió musical. Clicant a la imatge següent trobareu tots els vídeos:

Finalment, us proposem PICA-SO, un espectacle per als més petits de l’Auditori de Barcelona. Si voleu veure l’espectacle sencer podeu clicar a la imatge següent:

Per a més informació de l’espectacle: https://www.auditori.cat/ca/pica-sofam

 

Acabem amb la cançó EM QUEDO A CASA de XIULA I ELS CONFINATS. I recordeu que amb música, tot és més fàcil!

 

Protegit: Àlbum fotos: Repte nadó

El contingut està protegit amb contrasenya. Per veure’l, introduïu la contrasenya a continuació: