Que no pari la música!

Ha arribat el torn de MÚSICA! Com segurament ja sabeu, la música és un art màgic, capaç de canviar el nostre estat d’ànim i/o reforçar el que ja sentim. Per això us fem arribar diferents propostes per tal que podeu gaudir de la música i alhora, passeu una bona estona en família.

JOCS MUSICALS

  • EDU365

Sabeu que hi ha jocs interactius molt divertits per als més petits? A l’apartat de música de l’EDU365 podeu practicar amb els sons aguts i greus, tocar un xilòfon galàctic o cantar cançons que de ben segur tots coneixereu.

Per als que sou una mica més grans, la mateixa plataforma us ofereix també molts jocs interactius per composar, portar el ritme, tocar diferents instruments de manera virtual (piano, bateria, flauta..), apropar-te a la música clàssica, o endinsar-te en el món de compositors o històries que van musicar. T’hi animes?

Google també ha creat molts doodles dedicats a la música i molts d’aquests s’han convertit en jocs. Si cliqueu sobre la imatge us dirigireu cap a la pàgina de Google on hi trobareu la informació del doodle i podreu jugar al joc (Cliqueu sobre el play de la imatge de google):

  • LOS COLORES DE FISCHINGER
  • HIP HOP
  • CLARA ROCKMORE. THEREMIN

 

  • GUITARRA DE LES PAUL
  • BARTOLOMEO CRISTOFORI. INVENTOR DEL PIANO
  • JOHANN SEBASTIAN BACH
  • LUDWIG VAN BEETHOVEN

Des del Chrome també podreu fer les vostres pròpies composicions amb el SONG MAKER.

CANALS DE YOUTUBE

I si teniu ganes de veure vídeos musicals, el YouTube n’és ple gràcies a persones ben creatives. Us hem fet un recull de canals ben curiosos i divertits. Si cliqueu sobre la imatge, us portarà directament al seu canal o vídeos:

  • Es pot tocar el piano set persones alhora? ROGERS FAMILY és una família de 7 germans i germanes, entre els quals hi ha trigèmins i bessons! Tots junts fan adaptacions de diferents peces musicals amb un o dos pianos. Us ho imagineu? Com ho deuen fer? Una passada!

 

  • Voleu una estona de calma i serenor? BROOKLYN DUO és una parella que ambdós són músics i toquen el piano i el violoncel. Igual que la Rogers Family, versionen diferents cançons amb un so molt tranquil i serè. Segurament coneixereu algunes cançons i us agradaran.

 

 

Una proposta molt semblant és THE PIANO GUYS. Cadascun dels components d’aquest grup té una habilitat especial: editar vídeos, tocar el piano, tocar el violoncel i composar. La combinació perfecte! Voleu sentir com sonen? Són espectaculars!

 

  • Us proposem un REPTE: sabríeu seguir el ritme de la cançó d’alguna sèrie de dibuixos animats mentre dibuixeu el personatge? En Fèlix ha aconseguit fer el Bob Esponja i la Pantera Rosa!! Us animeu? Si cliqueu sobre la imatge, us portarà directament al vídeo.

 

  • Us agrada cantar amb els vostres amics? MUSICALITY és un cor de Chicago (Estats Units) format per nois i noies de 14 a 20 anys que s’han especialitzat en versionar música pop i de teatre musical. Van ser semifinalistes de la 11a edició America’s Got Tallent, guanyadors del Hollywood Foreign Press Association Grant 2016 i del Young Entertainers Award Scholarship 2017.

 

  • Que no sou prou per fer un cor? No patiu perquè JARED HALLEY us demostrarà que això no és cap inconvenient! En Jared es grava fent cadascuna de les veus i després, ho reprodueix tot junt. Ha fet uns vídeos espectaculars on podreu veure quines veus sonen en tot moment.

 

    • Sou més de percussió? Cap problema! Us presentem en Santi Serratosa, un crack en la percussió corporal! Els seus vídeos i coreografies són espectaculars. Us atreviu a aprendre-us una coreografia o fins i tot a crear-ne una vosaltres mateixos?

  • Per aquells que us esteu iniciant al món de la flauta, TONI GALLART ha penjat al seu canal moltes cançons senzilles que podreu anar tocant per poder practicar. Algunes les coneixereu.

  • MANUEL IBÁÑEZ ha penjat un munt d’activitats molt entretingudes de música al seu canal. Hi trobareu de tot: musicogrames, percussió, ritmes, melodies…

 

  • En cas que necessiteu moure-us una mica, podeu buscar amb el nom DANSA ARA i us apareixeran moltíssimes coreografies pensades per a l’alumnat de primària. Us en posem dos exemples:

TEATRE DES DE CASA

Anar al teatre és una experiència única perquè mai no es podrà repetir la funció que un ha vist. Com que aquests dies no ens és possible poder-hi assistir, algunes companyies han decidit posar-lo al nostre abast.

Comencem per VIU EL TEATRE és una plataforma per al desenvolupament de la creació escènica per a públic familiar i la primera infància. Les obres que programen són realment molt bones i tenen sempre un component pedagògic. Podreu veure:

  • ALICIA AL PAÍS DE LES MERAVELLES: A partir de 7 anys i recomanat per a l’alumnat que aquest any es presenta a Cantània. Si voleu veure l’espectacle sencer cliqueu sobre de la imatge i entreu amb la contrasenya: aliciameravellesmusical
  • Per a més informació sobre l’espectacle: https://viuelteatre.com/ca/espectacles/alicia-al-pais-de-les-meravelles/

 

  • PINTAMÚSICA és una experiència sensorial artística per a infants de 0 a 4 anys. Si voleu veure l’espectacle sencer cliqueu sobre la imatge i entreu amb la contrasenya pintamusica. Per a més informació sobre l’espectacle: https://viuelteatre.com/ca/espectacles/pintamusica/

Una altra proposta molt recomanable de teatre és LA JOVENTUT DE LA FARÀNDULA. Aquesta companyia ha fet moltes adaptacions de contes (La Bella i la Bèstia, Ratatuille, James i el Préssec Gegant…) en versió musical. Clicant a la imatge següent trobareu tots els vídeos:

Finalment, us proposem PICA-SO, un espectacle per als més petits de l’Auditori de Barcelona. Si voleu veure l’espectacle sencer podeu clicar a la imatge següent:

Per a més informació de l’espectacle: https://www.auditori.cat/ca/pica-sofam

 

Acabem amb la cançó EM QUEDO A CASA de XIULA I ELS CONFINATS. I recordeu que amb música, tot és més fàcil!

 

Protegit: Àlbum fotos: Repte nadó

El contingut està protegit amb contrasenya. Per veure’l, introduïu la contrasenya a continuació:

Repte superat!!!

La classe del Teatre ja hem resolt tots els reptes relacionats amb els nadons: com s’alimenten, quan comencen a caminar i a parlar i com es fan els nadons a dins la panxa.

Però ens faltava un últim repte; QUÈ FAN LES LLEVADORES? Quina millor manera de resoldre’l que convidant a l’escola a una experta en aquest tema, la mare de la Jana. A més d’ensenyar-nos moltes coses noves sobre el tema, ens ha confirmat els diferents aprenentatges que havíem fet a l’aula amb les nostres investigacions.

Moltes gràcies per la teva col·laboració.

Orientacions i recomanacions per a les famílies

Bon dia famílies,

Des de l´Escola us fem arribar algunes recomanacions per aquests dies:

    1. Fer un calendari dels pròxims quinze dies. En el calendari cada dia a primera hora especificar totes les tasques que els vostres fill i filles podran desenvolupar. Si és possible posar les hores, molt millor. Recordeu que els vostres fills i filles estan acostumats a treballar a l´escola d´aquesta manera, amb un horari d´anticipació ja que els dona calma i tranquil·litat. Intenteu també que les tasques siguin una mica variades. Quan parlem de tasques ens referim a estones de fer “tasques escolars”, col·laborar en tasques de casa i temps de joc i moviment físic.

Extret de l’instagram https://www.instagram.com/maestra_alohaleta/

Es recomana mantenir els horaris dels àpats i de son. També es recomana que els nens/es puguin diferenciar entre temps de joc/lúdic i temps de tasques/responsabilitats,… En relació a les tasques escolar, es recomana fer-les sempre en el mateix horari i en el mateix espais.

Els vostres fills i filles disposen de diferents propostes / tasques per desenvolupar a casa durant aquests dies. Dijous a la tarda, abans de marxar de l’escola,  totes les tasques les  van  apuntar a les agendes.

Durant la setmana vinent rebreu des del correu de l´escola  algunes propostes de les diferents tutores.

A la web de l´escola (https://escolanova.cat/) anirem penjant diferents propostes de les especialitats.

Dins del temps de joc, es recomana reduir el temps d´ús de dispositius electrònics (concretar molt clarament en quins moments es podran utilitzar i durant quant de temps) i ocupar el temps amb jocs de taula, contes, manualitats,…

Seguidament us enviem diferents enllaços que us poden ser d’utilitat:

–              Biblioteca virtual de Catalunya: podreu agafar en préstec virtual tots els llibres i materials que necessiteu amb el  vostre carnet de la biblioteca https://catalunya.ebiblio.es/opac/?locale=ca#index

–                     InfoK. Telenotícies per a nens/es molt didàctic.https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/

–                     Aquest grup de contacontes cada dia expliquen un conte different.

http://www.vivimdelcuentu.org/?lang=es

https://www.vivimdelcuentu.org/

–                     Edu365: http://www.edu365.cat/

–                     Manualitats: https://www.sortirambnens.com/manualitats-infantils/

–                     Recursos audiovisuals en català: https://www.ccma.cat/tv3/super3/

–                     Recursos audiovisuals en castellà:

▪          https://www.rtve.es/infantil/series/educlan-3-5-anos/

▪          https://www.rtve.es/infantil/serie/educlan-6-8-anos/video/musica-ritmos-ii/5539066/

▪          https://www.rtve.es/infantil/serie/educlan-9-10-anos/video/ciencias-sociales-revolucion-industrial/5539041/

 

També cal que especifiqueu en quina franja horària vosaltres fareu teletreball i com us organitzareu els adults per a que els nens/es sàpiguen quan esteu disponibles.

 

  1. Durant el dia, el nen/a pot anar subratllant en el calendari tot allò que ja s´ha fet i també enregistrar en un full totes aquelles tasques que habitualment no es fan i poder explicar com s’ha sentit, què li ha agradat més o què no li ha agradat,…. Cal donar feedbacks positius als nens/es.

 

  1. Per a aquells pares/mares o familiars que estareu a casa fent teletreball podeu disposar d’un full amb dues graelles i que els vostres fills i filles us puguin explicar el que necessiten o bé escrivint o bé dibuixant. Els nens/es també han d´entendre que els adults esteu treballant.

 

ARA NO ET PUC ATENDRE ESTIC TELETREBALLANT
M’ho  pots explicar escrivint.

 

 

M´ho pots explicar dibuixant.

 

 

PROPOSTES

A)Crear CUPONS i concretar en quina franja de l´horari es poden fer servir.

–              Cupons por crear una llista de cançons que ens agraden a tots

–                     Cupons per a preparar un pastis

–                     Cupons per a llegir un conte per la nit

–                     Cupons per a jugar a l´UNO

–                     …

B)Crear un pot ple de papers en els quals hi posi jocs per jugar a casa, jocs de moviment, jocs de taula, …. És un pot que s´utilitzarà en moments d’avorriment.

 

C)Inventar-se jocs, escriure les normes, desenvolupar el taulell si és que cal tenir un taulell, fitxes, i afegir-los al pot.

 

  1. D) Inventar Es poden representar amb titelles o també un cop redactats es poden gravar amb el telèfon/tauleta.
  2. C) Crear una coreografía de ball
  3. D) Llegir endevinalles
  4. E) Fer pastissos i receptes en família. (https://www.ccma.cat/tv3/super3/manduka/)
  5. F) Deixar que en moments d’avorriment els nens/es puguin crear, imaginar, desenvolupar,…

Desitjant que tota aquesta situació es pugui solucionar en el període de temps més curt, totes les mestres de l’escola restem a la vostra disposició en la mesura que ens sigui possible i us volem fer arribar la més càlida de les abraçades, tot desitjant tornar-nos a veure ben aviat!

Equip de mestres

Escola Nova

Activitats d’anglès per a tothom!

Good morning dear students and families of Escola Nova!
Your English Teachers are thinking about you!
We think it is very important to keep practicing your English skills and that’s why we suggest to go to :
In KoalaText you can find lots of resources according to your LEVEL. There are reading and listening activities and lots of games as well.
Have a great time playing and learning English at home.
(Teniu la traducció a sota de la imatge)

Bon dia alumnes i famílies de l’Escola Nova!
Les vostres English Teachers pensant molt en vosaltres.
És molt important continuar practicant Anglès a casa i per això us suggerim una pàgina web:
En aquesta pàgina podeu trobar molts recursos adequats a cada nivell. Hi ha activitats de lectura i escolta i molt jocs també.
Esperem que gaudiu jugant i aprenent Anglès a casa.

Propostes didàctiques per als més petits

Benvolgudes famílies

Us fem arribar algunes propostes didàctiques  per als més petits de la casa i un link https://natibergada.cat/recursos-educatius-per-aprendre-des-de-casa
on podeu trobar molts materials, contes, endevinalles, …
 Activitat artística:

Agafem guixos de colors i sal, posem la sal en un foli i amb els guixos rasquem la sal per aconseguir que la sal es torni de color del guix. Fer-ho amb diferents colors i omplir un pot de vidre amb la sal de diferents colors.

  Activitat de lectoescriptura/experimentació:

Posar en una safata pa ratllat o farina i convidar als nens/es a que facin lletres i que experimentin amb la textura.

 Activitat d’experimentació:

Oferir als nens/as material com: recipients buits, gots, culleres, coladors, balances,  etc. I donar-lis macarrons, llenties…per tal que ells manipulin, experimentin, omplin i buidin.

 Fer un Collage:

Buscar per casa revistes, periòdics, papers de colors…i fer un collage en un foli. Podem convidar-los a que posin un títol a la seva obra.

 Activitat d’experimentació:

Oferir als nens/as material com: recipients buits, gots, culleres, coladors, balances,  etc. I donar-lis macarrons, llenties…per tal que ells manipulin, experimentin, omplin i buidin.

 Fer un Collage:

Buscar per casa revistes, periòdics, papers de colors…i fer un collage en un foli. Podem convidar-los a que posin un títol a la seva obra.

Fem sèries.
Amb gomets o altres materials,
  podem proposar sèries als infants. 

Plastilina 
Podem fer figures en un full per a que els nens/es amb algun material com per exemple plastilina, representin la figura. També poden fer-ho amb pals, bastonets de les orelles… També poden animar-se a fer lletres

També per als adults de la casa un article molt interessant de la Dra. Carme Balaguer sobre l’importància del joc en l’aprenentatge dels infants.

https://www.sumanthistories.com/a-fons/joc-i-aprenentatge/

Salutacions,

Equip de mestres d´infantil

ESCOLA NOVA DE CERVELLÓ

La motxilla de les paraules boniques

Fa uns dies els nens i les nenes de la classe del medi ambient van marxar cap a casa amb una motxilla plena de paraules boniques que els van escriure els seus companys i companyes.

Junts formem un gran equip!

Taller d’hàbits de vida saludables

Els alumnes de cicle mitjà vam treballar la dieta saludable a través d’un taller organitzat per l’empresa que gestiona el menjador escolar DACOR.

Els de tercer vam elaborar un menú per una setmana del mes de maig seguint la piràmide dels aliments. Els de quart vam elaborar unes receptes per gaudir amb menjar sense conservants i colorants. Ens hem adonat de la importància de mantenir un equilibri amb entre la dieta i l’esport.

Tot tan bo i sa que us en llepareu els dits.

Protegit: Àlbum de fotos: VI Certamen de lectura en veu alta

El contingut està protegit amb contrasenya. Per veure’l, introduïu la contrasenya a continuació:

VI Certamen de lectura en veu alta

El passat dijous 5 de març tots els nens i nenes de cicle superior vam gaudir d’una vetllada de lectura a l’Ateneu de Cervelló.

Vam celebrar el VI concurs de lectura en veu alta on van participar la Maria Laborda i la Carla Fernández com a representants de cinquè i el Pau Romagosa i el Jan Guilleumot coma a representants de sisè.

El jurat ho va tenir ben complicat per prendre la decisió final ja que tots els lectors i lectores ho van fer molt bé. Finalment va guanyar la Carla Fernández de cinquè i el Jan Guillemot de sisè.

Volem felicitar a tots els participants i a tots els nens i nenes de cicle superior que es van preparar les lectures ben a consciència.

Durant la vetllada també vam gaudir del text “El dia que em vaig convertir en ocell” que va llegir la Sara Genovart.

Moltes felicitats a tots i totes!

sdr