APADRINAMENT EN VALORS PRIMERA PRESA DE CONTACTE

El projecte d’APADRINAMENT EN VALORS ja ha començat amb els alumnes de 6è. Amb aquesta iniciativa continuem teixint els valors de la nostra escola i els fonaments desenvolupats al nostre Projecte Educatiu.

QUÈ ÉS?

L’activitat consisteix en formar als alumnes de 6è i 5è que ho desitgen voluntàriament en aspectes de mediació i resolució de conflictes. Coincidint amb la nostra línia pedagògica, sabem que cada alumne té unes virtuts i unes potencialitats i per aquesta raó donem l’oportunitat de participar o no en aquesta activitat.

PER A QUÈ HO FEM?

L´objectiu, és aconseguir alumnes referents i responsables que puguin ajudar als petits de l’escola a resoldre els seus conflictes mitjançant el diàleg, que els ajudin a posar paraules a les seves emocions en les diferents situacions que es donen a l’escola i que vetllin el compliment de les normes, per a millorar la convivència al centre. Tots sabem que entre iguals, la comprensió és més propera .

En definitiva, poder crear situacions d’aprenentatge dels petits conflictes de la convivència diària que els ajudaran a afrontar les diferents etapes de la vida.

COM HO FEM?

Fem sessions formatives amb els alumnes voluntaris en horari extraescolar i un seguiment diari des de l’escola per a anar definint poc a poc amb els alumnes la figura dels PADRINS I PADRINES.

Durant les sessions donem eines als alumnes per a que desenvolupin estratègies de resolució, d’escolta activa, comunicació, percepcióempatiavalors,… en definitiva, que sàpiguen acompanyar a la resta de nens/es que ho necessitin mitjançant activitats experiencials com Rollplays, dinàmiques de grup, focusing, curts…

La primera sessió del projecte APADRINAMENT EN VALORS ha estat molt interessant. Primer hem fet 4 grups: els sincers, els resolutius, els empàtics i els que escolten. Després hem treballat el concepte de mediador mitjançant la qualitat de l’ESCOLTA.
Hem analitzat un fragment de la pel·lícula “DEL REVÉS” i l’hem comentat entre tots, posant exemples. A continuació hem parlat també del concepte de “RESCATADOR” i hem concretat com fer una bona escolta activa. Finalment hem fet un exercici de percepció i escolta del cos mirant als ulls a un company/a. Ha estat una sessió molt enriquidora!

Durant la segona sessió d’Apadrinament en Valors vam reflexionar sobre el concepte d´EMPATIA entre d’altres temes.

1. Laila
    Laila says:

Quina il·lusió veure com els projectes que ens proposem funcionen. Felicitats i a gaudir d’aquesta activitat tant interessant!!!

2. Ainhoa
    Ainhoa says:

Felicitats estimats!!!Aquest projecte fa molt bona pinta!!!Una súper abraçadota… gaudiu molt!!!!
    Us segueixo al blog… Molts petonets.
    Us estimo! !! Ànimsssss

3. Jeannine
    Jeannine says:

Siiiiii!!!! Molt interessant aquest projecte. En aquestes edats aprendre a fer accions per Fer feliços als demes.
    Gràcies per ensenyar-los a mirar als ulls i a escoltar.

4. africa i irune
    africa i irune says:

Per mi aixo de apadrinaments en valors ha sigut molt bona idea perque no només ens servira per aquest curs si no per tota la vida tan com per ejudar als nostres amics o amigues i a nosaltres mateixos…..Bones festes de setmana santa a tots els alumnes de l’escola , als professors i als que ajuden a l’escola

5. Andrea i Carla
    Andrea i Carla says:

Apadrinament amb valors ens ajuda a formar-nos per ajudar a els altres i fer-los sentir-se millor per poder continuar contents i alegres.
    A mi m’ha encantat fer apadrinament amb valors ja que he après molt com a padrina i ara ja se com fer contents als altres.