AMBIENTS A 4t B

Geometria a través de Kandinski

Els alumnes de 4t B fan geometria a través de Kandinski (artista i advocat rus), però abans sortim al pati per observar tots els elements geomètrics del nostre entorn i després observem per dins de l’escola. Han trobat moltíssimes figures, com: pilotes (esferes), prismes (columnes), papereres (cilindres), cubs (test de les plantes)…a més de les figures amb volum també n’han trobat sense volum, com: rectangles (fulls), les línies de joc de la pista (cercles, rectangles, quadrats…).
Després de classificar-los per volum i sense volum, els hi posem el nom concret (prismes, cilindres, cubs, esferes…) i per últim parlem de cossos rodons i poliedres.
L’activitat finalitza fent un dibuix geomètric lliure amb figures geomètriques tal com va fer Kandinski.
S’acaba l’activitat veient la connexió que hi ha entre la realitat i els conceptes matemàtics que treballem dins de l’aula. Ha estat una activitat molt engrescadora.