Escoltem la veu dels nens i les nens també al Consell d’Infants

Avui hem fet Consell d’infants amb els representants de tots els grups classe des de 1r fins a 6è. Ho hem fet  a l’espai exterior i amb les mesures de prevenció pertinents per la COVID.

Per a qui no sap o no recorda com és i com funciona el Consell d’Infants?

El Consell d’Infants són unes trobades pel benestar de la convivència. Està formada pels delegats i delegades de cada classe des de P5 fins a 6è, que representen a les seves classes, i la Directora del centre (la veu d’educació infantil es fa a través de les tutores o en reunions amb cada grup). Cada nena i nen porta els punts a tractar que han decidit prèviament a les assemblees d’aula i també es treballa a través d’un tema central de manera transversal.

Al Consell d’infants es posen en comú els temes, ens organitzem per a buscar solucions i es on en resposta de nou a l’espai d’Assemblea. Tot això ho fan amb l’acompanyament de la Directora que modera la reunió i acompanya als infants en aquest procés. Quan fem aquestes reunions sempre respectem l’ordre sistèmic a la reunió i ens endrecem per ordre d’arribada a la vida, donant així un valor especial a les experiències que pel pas dels anys ens ajuden a créixer.

Ens repartim les tasques dins del Consell per a fer altres reunions amb altres mestres o coordinadors per a trobar respostes o fer propostes per a millorar el nostre dia a dia a l’escola.  Els delegats i delegades es prenen molt seriosament la responsabilitat que tenen envers els seus companys i és un goig compartir aquest espai.

Hem parlat sobre la necessitat que hi ha a l’escola de respectar la diferència. La directora explica que fa uns anys que s’ha anat detectant des dels diferents sectors de la comunitat escolar que cal continuar treballant el respecte a ser diferent. Per aquest motiu aquest curs es vol donar força aquest aspecte de manera transversal i l’espai del consell d’infants és un bon espai per a compartir i parlar sobre aquest aspecte. Expliquem algunes cites que hem recollit al respecte i els delegats i delegades sumen voten quina frase els agrada més. Entre els vots dels Mestres i els vots dels nens i nenes la frase més votada ha estat la següent :

“LA DIFERÈNCIA ENS ENRIQUEIX EL RESPECTE ENS UNEIX”

Per altra banda el gran gruix de l’espai l’hem dedicat a escolar-nos les necessitats o propostes de cada grup tant a nivell de manteniment, pati, menjador i propostes pedagògiques. Al gener continuarem treballant per a buscar solucions i fent escola.