SORTIM A FER LA RUTA DEL VIDRE

El grup de recerca de Cervelló ens acompanya a descobrir la història del nostre poble

Els passats 5 i 7 de desembre els nens i nenes de cicle superior vam sortir d’excursió. Però no a una excursió qualsevol: vam anar a fer la ruta dels vidriers i resulta que estava en el nostre mateix poble!

Quina sorpresa descobrir que a casa nostra mateix hi havia diverses fàbriques de vidre i que va ser una activitat econòmica molt important al nostre poble.

Quina sort poder anar a veure-ho i que ens expliquessin secrets i curiositats que no tothom pot arribar a conèixer.

Vam sortir ben d’hora al matí i  caminant xino-xano vam arribar fins a una casa molt antiga on actualment no hi viu ningú però que fa la funció de petit museu del vidre. Allà, la nostra guia, la Gayle i l’historiador Josep Llurba ( en el cas de 5è) ens van explicar com es feia antigament el vidre i de quina manera s’havia de treballar per crear peces realment boniques.

escola_nova_ruta_vidre_1 escola_nova_ruta_vidre_5

dav

Més tard ens vam apropar fins l’església de Cervelló on ens va seguint explicant una mica d’història però també anècdotes curioses i divertides.

escola_nova_ruta_vidre_13

escola_nova_ruta_vidre_11escola_nova_ruta_vidre_6escola_nova_ruta_vidre_3

Passejant pel poble ens vam trobar un senyor que havia treballat a una de les fàbriques i ens va ensenyar en un llibre alguna de les peces que havia fet.

escola_nova_ruta_vidre_2

Finalment ens vam acostar a la única fàbrica del vidre que continua dreta i vam veure com és per fora. També vam veure on hi havia una fàbrica que ara és un garage i la casa dels senyors Mensa, ara una residència d’avis.

escola_nova_ruta_vidre_12

mde

dav

Moltes gràcies al grup de recerca per oferir-nos aquestes activitats tant interessants per conèixer el poble!

1. Alexis
    Alexis says:

En l’excursió realitzada pel nostre municipi, ens van explicar moltes curiositats. Com per exemple que tothom havia de baixar al poble per beure aigua d’una sola font, això m’ha fet reflexionar i penso que actualment tenim molta sort de poder tenir aigua a les nostres casses.

Per altra banda vull remarcar el fet que el vidre es feia bufant i més endavant a màquina. Tenien grans forns on ficaven pols de vidre, seguidament el treien del forn transformat en lava per poder fer les formes.

Per acabar he trobat molt interessant que encara hi haguessin trossos de vidre a la riera i que els edificis seguissin construïts.

2. Marcel
    Marcel says:

Em va agradar molt la sortida.
    Vaig trobar molt interesnt la informació que ens explicaben, les curiositats, saber més sobre el teu patrimoni etc…
    I des de aquí aprofito per a agrair al grup de recerca per el temps i l’interés que ens dedicaren a nosaltres

3. Eric
    Eric says:

Hola sóc l´Eric vull explicar la meva experiencia a la ruta del vidre.

Vaig aprendre moltes coses sobre el vidre. Com eran les fabricas de vidre de abans, com eran els estris que utilizaben, com estan ara les fabriques de vidre que s´utilizaben abans i totes o eran casas o estaba abandunades i mig en ruinas.

4. Paula A.
    Paula A. says:

A mi em va agradar molt la ruta que vam fer amb la Gayle perque vam veure i vam apendre moltes coses sobre el vidre i els vidriers.
    Vam veure una fabrica que em va fer molta llastima no poder entrar-hi per visitarla i apendre moltes coses mes del que ens van ensenyar.

5. Cristina López
    Cristina López says:

Hem va agradar perque vaig apendre com es treballava el vidre fa molt temps.
    Es una pena que els llocs on es treballava el vidre hagin desaparegut.

6. Luca
    Luca says:

Em va agradar molt la sortida de vidriers.
    He apres moltes coses molt interessants ,vam veure la fabrica però era molt vella, llàstima que no vam poder entrar però m’ho he passat molt bé.

7. alba gallego
    alba gallego says:

va ser súper divertir i es un record mes que me emportu capa l´institut, a mes a mes bem apendre sobre el noste pople i els nostres abampasats va estar super dibertit.

8. HUGO GARCÍA
    HUGO GARCÍA says:

L’experiència m’ha semblat molt interessant. He apres moltes coses noves sobre el vidre. M’agradaria que l’any vinent es tornes a fer. Cal Badia es una casa molt bonica e interessant.

9. Ari Fernández
    Ari Fernández says:

En va agradar molt aquesta exursió la vaig trobar divertida perqué vaig descubrir llocs interesants que no sabia que existíen ah!! i també l’experiencia va ser molt interessant i es un altre record que m’emporto cap al institut?