El servei de menjador està gestionat per l‘empresa Dacor, Educació i Esport. El servei de cuina el gestiona l’empresa Escolarest. Aquest temps compartit és molt important que estigui organitzat per permetre que els alumnes sàpiguen què han de fer a cada moment.
Definició del temps de menjador i activitats
El servei de menjador és una prestació complementària d’ajuda a l’escolarització, complint una finalitat social i educativa alhora.
Els monitors/es i totes les persones relacionades amb el servei de menjador vetllaran per tal que aquest espai mantingui una linea educativa amb el centre i sigui un moment de relació i convivència. És per això que cal marcar unes normes i uns objectius a complir.
És intenció de l’empresa, monitors/es i centre donar el millor servei. Demanant a les famílies tota la col·laboració possible.
El dret al menjador també comporta uns deures, tant per part dels alumnes com de les famílies.
L’ús del servei de menjador suposa l’acceptació d’aquesta normativa. En cas contrari poden renunciar al mateix, fent-se responsables dels seus fills durant aquestes hores.
El temps de migdia és la franja horària que correspon al període que separa l’horari lectiu de classe del matí i de la tarda.
Aquest espai no ha de ser un espai exclusiu de recuperació: no es tracta només de menjar i córrer pel pati, cal que cobreixi com a funció específica tant la satisfacció de les necessitats biològiques com les psicopedagògiques.
Aquestes necessitats es poden resumir en tres:
- ALIMENTAR-SE: Menjar, responent a la necessitat d’aportació de nutrició que el nen i la nena necessiten, no menjar qualsevol cosa, sinó menjar salut, cultura i convivència. Fer evolucionar l’acte de menjar de la simple satisfacció d’una necessitat fisiològica a un acte plenament humà, conscient, reparador del desgast físic i psíquic que ocasiona l’activitat escolar diària.
- DESCANSAR I ESPLAIAR-SE: És a dir, trobar l’equilibri entre la necessitat de ruptura lúdica enfront l’esforç intel·lectual realitzat al matí, la necessitat de relaxació, repòs i bona predisposició vers el treball intel·lectual de la tarda.
- APRENDRE: Les dues hores i mitja del migdia són un espai d’aprenentatge, d’educació per la vida quotidiana i de les pautes de convivència social, en què es poden assolir coneixements, practicar hàbits i habilitats i desenvolupar actituds i valors.
MONITORS CURS 2017-18
Curs | Nom |
---|---|
P3 | ANA NAVARRO |
P4 | MA. DOLORES CASTRO |
P5 | ANTONIA VELLARINO |
1R | DESIREÉ CASTILLO |
2N A i B | RAQUEL MARTÍNEZ |
3R | JOEL MALARET |
4T | VANESSA AGUSTÍ |
5è A i B | CRISTIAN GONZÁLEZ |
6È | EVA MARIA NAVARRO |
Coordinadora | SUSANA JIMÉNEZ |