Repte superat!!!

La classe del Teatre ja hem resolt tots els reptes relacionats amb els nadons: com s’alimenten, quan comencen a caminar i a parlar i com es fan els nadons a dins la panxa.

Però ens faltava un últim repte; QUÈ FAN LES LLEVADORES? Quina millor manera de resoldre’l que convidant a l’escola a una experta en aquest tema, la mare de la Jana. A més d’ensenyar-nos moltes coses noves sobre el tema, ens ha confirmat els diferents aprenentatges que havíem fet a l’aula amb les nostres investigacions.

Moltes gràcies per la teva col·laboració.

Orientacions i recomanacions per a les famílies

Bon dia famílies,

Des de l´Escola us fem arribar algunes recomanacions per aquests dies:

    1. Fer un calendari dels pròxims quinze dies. En el calendari cada dia a primera hora especificar totes les tasques que els vostres fill i filles podran desenvolupar. Si és possible posar les hores, molt millor. Recordeu que els vostres fills i filles estan acostumats a treballar a l´escola d´aquesta manera, amb un horari d´anticipació ja que els dona calma i tranquil·litat. Intenteu també que les tasques siguin una mica variades. Quan parlem de tasques ens referim a estones de fer “tasques escolars”, col·laborar en tasques de casa i temps de joc i moviment físic.

Extret de l’instagram https://www.instagram.com/maestra_alohaleta/

Es recomana mantenir els horaris dels àpats i de son. També es recomana que els nens/es puguin diferenciar entre temps de joc/lúdic i temps de tasques/responsabilitats,… En relació a les tasques escolar, es recomana fer-les sempre en el mateix horari i en el mateix espais.

Els vostres fills i filles disposen de diferents propostes / tasques per desenvolupar a casa durant aquests dies. Dijous a la tarda, abans de marxar de l’escola,  totes les tasques les  van  apuntar a les agendes.

Durant la setmana vinent rebreu des del correu de l´escola  algunes propostes de les diferents tutores.

A la web de l´escola (https://escolanova.cat/) anirem penjant diferents propostes de les especialitats.

Dins del temps de joc, es recomana reduir el temps d´ús de dispositius electrònics (concretar molt clarament en quins moments es podran utilitzar i durant quant de temps) i ocupar el temps amb jocs de taula, contes, manualitats,…

Seguidament us enviem diferents enllaços que us poden ser d’utilitat:

–              Biblioteca virtual de Catalunya: podreu agafar en préstec virtual tots els llibres i materials que necessiteu amb el  vostre carnet de la biblioteca https://catalunya.ebiblio.es/opac/?locale=ca#index

–                     InfoK. Telenotícies per a nens/es molt didàctic.https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/

–                     Aquest grup de contacontes cada dia expliquen un conte different.

http://www.vivimdelcuentu.org/?lang=es

https://www.vivimdelcuentu.org/

–                     Edu365: http://www.edu365.cat/

–                     Manualitats: https://www.sortirambnens.com/manualitats-infantils/

–                     Recursos audiovisuals en català: https://www.ccma.cat/tv3/super3/

–                     Recursos audiovisuals en castellà:

▪          https://www.rtve.es/infantil/series/educlan-3-5-anos/

▪          https://www.rtve.es/infantil/serie/educlan-6-8-anos/video/musica-ritmos-ii/5539066/

▪          https://www.rtve.es/infantil/serie/educlan-9-10-anos/video/ciencias-sociales-revolucion-industrial/5539041/

 

També cal que especifiqueu en quina franja horària vosaltres fareu teletreball i com us organitzareu els adults per a que els nens/es sàpiguen quan esteu disponibles.

 

  1. Durant el dia, el nen/a pot anar subratllant en el calendari tot allò que ja s´ha fet i també enregistrar en un full totes aquelles tasques que habitualment no es fan i poder explicar com s’ha sentit, què li ha agradat més o què no li ha agradat,…. Cal donar feedbacks positius als nens/es.

 

  1. Per a aquells pares/mares o familiars que estareu a casa fent teletreball podeu disposar d’un full amb dues graelles i que els vostres fills i filles us puguin explicar el que necessiten o bé escrivint o bé dibuixant. Els nens/es també han d´entendre que els adults esteu treballant.

 

ARA NO ET PUC ATENDRE ESTIC TELETREBALLANT
M’ho  pots explicar escrivint.

 

 

M´ho pots explicar dibuixant.

 

 

PROPOSTES

A)Crear CUPONS i concretar en quina franja de l´horari es poden fer servir.

–              Cupons por crear una llista de cançons que ens agraden a tots

–                     Cupons per a preparar un pastis

–                     Cupons per a llegir un conte per la nit

–                     Cupons per a jugar a l´UNO

–                     …

B)Crear un pot ple de papers en els quals hi posi jocs per jugar a casa, jocs de moviment, jocs de taula, …. És un pot que s´utilitzarà en moments d’avorriment.

 

C)Inventar-se jocs, escriure les normes, desenvolupar el taulell si és que cal tenir un taulell, fitxes, i afegir-los al pot.

 

  1. D) Inventar Es poden representar amb titelles o també un cop redactats es poden gravar amb el telèfon/tauleta.
  2. C) Crear una coreografía de ball
  3. D) Llegir endevinalles
  4. E) Fer pastissos i receptes en família. (https://www.ccma.cat/tv3/super3/manduka/)
  5. F) Deixar que en moments d’avorriment els nens/es puguin crear, imaginar, desenvolupar,…

Desitjant que tota aquesta situació es pugui solucionar en el període de temps més curt, totes les mestres de l’escola restem a la vostra disposició en la mesura que ens sigui possible i us volem fer arribar la més càlida de les abraçades, tot desitjant tornar-nos a veure ben aviat!

Equip de mestres

Escola Nova

Activitats d’anglès per a tothom!

Good morning dear students and families of Escola Nova!
Your English Teachers are thinking about you!
We think it is very important to keep practicing your English skills and that’s why we suggest to go to :
In KoalaText you can find lots of resources according to your LEVEL. There are reading and listening activities and lots of games as well.
Have a great time playing and learning English at home.
(Teniu la traducció a sota de la imatge)

Bon dia alumnes i famílies de l’Escola Nova!
Les vostres English Teachers pensant molt en vosaltres.
És molt important continuar practicant Anglès a casa i per això us suggerim una pàgina web:
En aquesta pàgina podeu trobar molts recursos adequats a cada nivell. Hi ha activitats de lectura i escolta i molt jocs també.
Esperem que gaudiu jugant i aprenent Anglès a casa.

Propostes didàctiques per als més petits

Benvolgudes famílies

Us fem arribar algunes propostes didàctiques  per als més petits de la casa i un link https://natibergada.cat/recursos-educatius-per-aprendre-des-de-casa
on podeu trobar molts materials, contes, endevinalles, …
 Activitat artística:

Agafem guixos de colors i sal, posem la sal en un foli i amb els guixos rasquem la sal per aconseguir que la sal es torni de color del guix. Fer-ho amb diferents colors i omplir un pot de vidre amb la sal de diferents colors.

  Activitat de lectoescriptura/experimentació:

Posar en una safata pa ratllat o farina i convidar als nens/es a que facin lletres i que experimentin amb la textura.

 Activitat d’experimentació:

Oferir als nens/as material com: recipients buits, gots, culleres, coladors, balances,  etc. I donar-lis macarrons, llenties…per tal que ells manipulin, experimentin, omplin i buidin.

 Fer un Collage:

Buscar per casa revistes, periòdics, papers de colors…i fer un collage en un foli. Podem convidar-los a que posin un títol a la seva obra.

 Activitat d’experimentació:

Oferir als nens/as material com: recipients buits, gots, culleres, coladors, balances,  etc. I donar-lis macarrons, llenties…per tal que ells manipulin, experimentin, omplin i buidin.

 Fer un Collage:

Buscar per casa revistes, periòdics, papers de colors…i fer un collage en un foli. Podem convidar-los a que posin un títol a la seva obra.

Fem sèries.
Amb gomets o altres materials,
  podem proposar sèries als infants. 

Plastilina 
Podem fer figures en un full per a que els nens/es amb algun material com per exemple plastilina, representin la figura. També poden fer-ho amb pals, bastonets de les orelles… També poden animar-se a fer lletres

També per als adults de la casa un article molt interessant de la Dra. Carme Balaguer sobre l’importància del joc en l’aprenentatge dels infants.

https://www.sumanthistories.com/a-fons/joc-i-aprenentatge/

Salutacions,

Equip de mestres d´infantil

ESCOLA NOVA DE CERVELLÓ

La motxilla de les paraules boniques

Fa uns dies els nens i les nenes de la classe del medi ambient van marxar cap a casa amb una motxilla plena de paraules boniques que els van escriure els seus companys i companyes.

Junts formem un gran equip!

Taller d’hàbits de vida saludables

Els alumnes de cicle mitjà vam treballar la dieta saludable a través d’un taller organitzat per l’empresa que gestiona el menjador escolar DACOR.

Els de tercer vam elaborar un menú per una setmana del mes de maig seguint la piràmide dels aliments. Els de quart vam elaborar unes receptes per gaudir amb menjar sense conservants i colorants. Ens hem adonat de la importància de mantenir un equilibri amb entre la dieta i l’esport.

Tot tan bo i sa que us en llepareu els dits.

Protegit: Àlbum de fotos: VI Certamen de lectura en veu alta

El contingut està protegit amb contrasenya. Per veure’l, introduïu la contrasenya a continuació:

VI Certamen de lectura en veu alta

El passat dijous 5 de març tots els nens i nenes de cicle superior vam gaudir d’una vetllada de lectura a l’Ateneu de Cervelló.

Vam celebrar el VI concurs de lectura en veu alta on van participar la Maria Laborda i la Carla Fernández com a representants de cinquè i el Pau Romagosa i el Jan Guilleumot coma a representants de sisè.

El jurat ho va tenir ben complicat per prendre la decisió final ja que tots els lectors i lectores ho van fer molt bé. Finalment va guanyar la Carla Fernández de cinquè i el Jan Guillemot de sisè.

Volem felicitar a tots els participants i a tots els nens i nenes de cicle superior que es van preparar les lectures ben a consciència.

Durant la vetllada també vam gaudir del text “El dia que em vaig convertir en ocell” que va llegir la Sara Genovart.

Moltes felicitats a tots i totes!

sdr

 

AFA: Xerrada sobre nutrició “Ets el que menges”

El passat dimarts 25 de febrer va tenir lloc a l’ateneu la xerrada de Nutrició “Ets el que menges”, a càrrec de la nutricionista Anna Gil, del Centre Kinetic Salut de Cervelló.

Vàrem parlar sobre aspectes importants en l’alimentació infantil, com la quantitat de llegums, cereals, verdura, làctics, carn o peix que hauríem de consumir setmanalment; a partir de quines edats hem de vigilar més amb els carbohidrats; ens van explicar per què és tan dolent el sucre, com diuen i perquè el necessitem. També que no tots els sucres són dolents i que podem consumir-ne, però sense excedir el màxim diari.

També vàrem analitzar l’etiquetatge nutricional de la indústria alimentària, vàrem xerrar sobre el concepte “eco” i “bio”; què hem de tenir en compte a l’hora de comprar productes processats; i l’Anna ens va compartir una llarga llista de productes nutricionalment bons, encara que no ho semblin.

Durant l’hora i mitja, gairebé dues hores de xerrada, l’Anna ens va donar molt bons consells sobre esmorzars i berenars saludables, així com receptes i canals d’instagram, referents en temes d’alimentació avui en dia.

Moltes gràcies Anna Gil i Kinetic per deixar-nos aprendre tant de vosaltres.

Espai de menjador: Tastet de Guacamole amb dips de truita de blat de moro

EL febrer és el mes del carnestoltes i hem triat un tastet ben divertit, acolorit originari de Mèxic i molt saludable, el GUACAMOLE !!!!

L’ingredient estrella del Guacamole és l’alvocat, un fruit que no només és deliciós, ja que si ho consumeixes freqüentment, podràs gaudir de les seves múltiples propietats saludables.
L’alvocat té greixos monoisaturats, els quals ajuden a les funcions del cervell i d’altres membranes del cos humà.
A més, l’hem acompanyat de dips de truita de blat de moro, que de ben segur agradarà a tots els infants.