Quin temps farà?

Els alumnes de cinquè fem d’homes i dones del temps al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi.

El passat 13 i 14 de novembre els nens i nenes de cinquè vam aprendre un munt de coses sobre meteorologia amb el Miquel i l’Engràcia.

Vam fer una gimcana on vam aprendre a mesurar el temps amb diferents aparells com els diferents termòmetres, el pluviòmetre, l’higròmetre, l’anemòmetre, el penell… També vam poder veure la caseta on tenen l’estació meteorològica i com fan les prediccions els meteoròlegs avui en dia ( satèl·lits).

També vam experimentar amb les sensacions tèrmiques i vam comprovar si eren encertades o no.

Per últim vam preparar una predicció del temps de l’endemà en un mapa de símbols, vam redactar el text per crear un telepròmpter i vam fer la gravació del programa.

Seguidament en podreu veure el resultat:

Les cobayes a l’aigua

Durant aquest curs els nens i nenes de P5 tots els dijous a la tarda anirem a la piscina municipal del Ceraqua.

Som uns grans nedadors i nedadores.

Tallers dels grans

Tot just aquesta setmana, després de 4 sessions, els grans de l’escola hem acabat la primera volta dels tallers.

Aquest curs en fem sis:

– Ràdio: Aquest curs continuem en la mateixa línia que altres edicions, però amb temes més d’actualitat. El primer grup ha decidit fer notícies d’actualitat com: els cinc millors youtubers, els cotxes més venuts aquest 2019, les cançons més escoltades, les actualitats de l’escola Escola Nova,etc. Ja han fet les primeres gravacions i en breu les podreu trobar al blog.

– Laboratori de lectura: Viatjarem pel Món a partir de diferents contes i llibres il·lustrats valorant i estimant la interculturalitat.

– English: Gaudirem de la llengua anglesa d’una manera lúdica i vivencial.

– Atletisme: Coneixerem i practicarem les diferents modalitats de l’atletisme: cursa, salts i llançaments.

– Teatre: Aprendrem que el teatre és un art escènica que barreja l’expressió vocal amb la expressió corporal

– Robòtica: Introducció a la programació i el pensament computacional experimentant amb Robots.

Protegit: Àlbums de fotos: Castanyada 2019

El contingut està protegit amb contrasenya. Per veure’l, introduïu la contrasenya a continuació:

Festa de la castanyada 2019

El passat 31 d’octubre vam gaudir de la Castanyada juntament amb les famílies de l’escola

Durant la setmana totes les classes de l’escola vam fer les tradicionals receptes de tardor com els panallets, pastissos de pastanaga, dolços de por…

També vam rebre la visita de la Castanyera que va recollir les castanyes i ens va fer ballar una mica!

El mateix dia 31 al matí vam fer les danses al pati i a la tarda tots plegats vam poder tastar totes les receptes.

Sort que el temps ens va deixar fer aquesta festa tant bonica!

Frankenstein i Aladdin

El passat 24 d’octubre els alumnes de cicle mitjà i superior vam gaudir del teatre en anglès.

Vam anar a l’Ateneu de Cervelló i juntament amb els nens i nenes de l’escola Santa Maria vam poder cantar les cançons que havíem après a classe i participar d’aquestes obres tan divertides.

Comencem la Ronda de llibres!

Els alumnes de 4t hem començat la Ronda de llibres i hemrebut la visita d’uns companys de cinquè, experts lectors, que ens han explicat com funciona tot.

Hem pogut escoltar-los i aclarir tots els dubtes.  Ens ha agradat tant que hem decidit convidar-los més vegades a classe perquè ens ajudin a preparar el concurs.

Ara ens toca llegir moooolt i gaudir de la Ronda de libres!!!

Moltes felicitats!

L’altre dia vam celebrar l’aniversari de dos inventors i dues inventores!!

En Dani, la Valèria, la Leire i el Xabi han fet 7 anys durant aquest mes d’octubre!! Per celebrar-ho, ens han convidat a pastís amb cobertura de xocolata i lacasitos, i meló molt ben talladet! MMMMMMMMMMMMMMMMMMM, BONÍSSIM!!
Moltíssimes gràcies! Aprofitem per desitjar-los tot el millor en aquest any que enceten! PER MOLTS I MOLTS ANYS MÉS!

Agraïments Festa Castanyada

Hoquei a sisè

Durant aquest mes d’octubre les nenes i els nens de 6è han treballat la iniciació al primer esport del curs, l’hoquei.

Alguns alumnes que hi juguen o que han jugat amb anterioritat, van portar materials personals, com l’estic, proteccions o l’equipació de porter.

L’Aleix, que juga de porter, es va vestir per a l’ocasió amb tot el que ell porta habitualment. Aprofitant el moment, tots els alumnes van intentar fer-li un gol, però l’Aleix se les va parar totes! Una setmana després l’Albert, va portar tota la seva equipació de jugador i tots els seus companys i companyes li van fer passes. Va ser molt interessant!