Viatgem a Nottingham a veure “Robin Hood”

Els nens i nenes de 5è i 6è van veure l’obra de teatre en anglès “Robin Hood”

El divendres 28 de novembre els alumnes de cicle superior van anar a l’ateneu a gaudir de l’obra de teatre IN ENGLISH “Robin Hood”, juntament amb els alumnes de 5è i 6è de l’escola Santa Maria.

Ens va agradar molt l’actuació: vam aprendre la cançó del Robin Hood, el vam ajudar a treure els diners al malvat recol·lector d’impostos de la ciutat i vam ballar entre tots el Rap del Sheriff de Nottigham.

Alguns dels nostres alumnes van pujar a l’escenari per interpretar alguns personatges, com la Lady Marion.

Un cop acabada l’obra, alguns alumnes van poder fer preguntes als actors!

Ens ho vam passar molt bé i volem compartir unes imatges amb vosaltres.

La classe del cinema visitem la Filmoteca de Catalunya

El 3 de desembre els nens i nenes de 4tA vam visitar el Centre de conservació i restauració de la Filmoteca

Va ser una visita súper interessant i vam aprendre moltíssim. Vam visitar totes les instal·lacions d’aquesta seu de la Filmoteca que es troba al Parc Audiovisual de Catalunya a Terrassa.

Els professionals que hi treballen ens van explicar la seva feina i el què s’ha de fer per conservar totes les pel·lícules antigues que els arriben. Vam fer tot el procés des de que arriben al centre fins que les guarden a unes súper neveres per tal que estiguin el més ben conservades possible. Ens vam haver d’abrigar bé per entrar-hi.

Un cop acabada la visita vam anar a dinar al Parc Sant Jordi de Terrassa on vam veure per fora la Masia Freixa. Un edifici d’inspiració modernista.

AQUÍ PODEU VEURE TOTES LES FOTOS

Biblioteques viatgeres en marxa

Els nens i nenes d’educació infantil i cicle inicial poden gaudir de les biblioteques viatgeres

Aquest curs, des de la Comissió de biblioteca de l’escola, continuem amb el nostre projecte: Les biblioteques viatgeres.

L’objectiu principal és fer de la lectura una activitat compartida entre nens, nenes, pares, mares i germans, avis, àvies… Sabem que, per afavorir l’hàbit lector, aquesta és una bona manera de fer-ho.

El divendres els vostres fills o filles portaran la Biblioteca viatgera i la tindreu fins el dijous de la setmana següent, dia que caldrà retornar-la a l’escola. Tindreu 6 dies per a compartir i gaudir amb els vostres fills i filles les lectures, jugar amb el titella o escoltar les cançons del CD. Cada setmana s’emportaran la maleta dos nens o nenes diferents.

Si us ve de gust, podeu incloure algun dibuix del conte que més us hagi agradat.

Quan la retorneu a l’escola comproveu que hi hagi tots els contes, el cd, la llibreta i la titella.

Moltes gràcies i desitgem que gaudiu!!!

Uns robots molt humans

Sortida al Cosmocaixa amb els Robohumans de primer

Aprofitant l’exposició “Robots, els humans i les màquines”, els Robohumans hem gaudit d’una excursió molt didàctica. A part de reafirmar tot allò que ja havíem après sobre els robots i els humans, hem descobert un munt de coses noves!

Informació sobre Taller de pantalles per a famílies

El passat mes d’octubre vàrem viure un taller sobre pantalles adreçat a famílies. L’associació Edpac ens ha fet arribar el PDF amb la presentació que va fer servir per compartir amb la comunitat educativa.

L’Escola Nova a la XXI Trobada de Presentació d’Experiències d’aplicació de la Pedagogia Sistèmica

Benvolguda comunitat,

El passat 8 de novembre l’Escola Nova va participar a la XXI Trobada de Presentació d’Experiències d’Aplicació de Pedagogia Sistèmica.

L’objectiu d’aquestes trobades organitzades per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, és donar a conèixer experiències d’aplicació de la Pedagogia Sistèmica, que s’estan duent a terme a les diferents etapes i contextos educatius.

L’Elisa Tauste Heredia i la Míriam Pérez Amatriain van presentar el projecte Les arrels de les papallones prenen el vol. Aquest projecte sorgeix arran de la primera promoció de l’escola que va fer 6è, degut als neguits i a les pors que els alumnes manifestaven a l’hora d’encarar el canvi d’etapa, i poc a poc s’ha anat generant un fil conductor que engloba a tota la comunitat educativa.

A l’Escola Nova ha nascut un arbre gegant que permet arrelar-se, vincular-se i finalment acomiadar-se i volar cap a la vida. Es dóna en un espai respectuós, de transformació per a petits i grans, que ens permet créixer per prendre el vol amb llibertat. Aquest arbre, doncs, batega al compàs dels nens i nenes de l’escola, i els adults ballem i acompanyem aquest creixement juntament amb ells i les seves famílies. És una activitat adreçada a tota la comunitat educativa del centre.

Ja està disponible el vídeo de la XXI Trobada de Presentació d’Experiències d’Aplicació de Pedagogia Sistèmica.  Podreu escoltar quatre experiències: una d’escola bressol 0/3 relacionada amb l’acolliment dels infants, llurs famílies, i els educadors/res; una d’infantil 3/6 que planteja com visualitzar els talents dels infants; una de primària vinculada a un projecte de centre a l’Escola Nova en el que hi està implicada tota la comunitat educativa; i una darrera vinculada a un grup d’alumnes d’un grau superior d’integració social que van treballar les habilitats socials des d’un enfocament sistèmic.

Enllaç directe per a poder escoltar la ponència:

https://www.uab.cat/web/videos/reproduccio-1192707516892.html?param1=10divulgacio&param2=40cienciessocials&param4=educacio&param5=1&url_video=1345776814931

“5 al dia” Sortida al Mercabarna

Els nens i nenes de 4t hem fet una sortida al Mercabarna molt interessant

Per ampliar els nostres coneixements sobre l’alimentació sana hem visitat Mercabarna.

Ens han acompanyat quatre monitors que ens han explicat moltes coses durant tot el dia.

Primer hem anat a una aula on ens han explicat el què faríem durant el dia i ens han donat un peto per anar ben visibles.

Després hem visitat tres dels pavellons on hi ha les parades de majoristes de fruita i verdura. Allà ens han ensenyat fruites molt diverses i hem pogut fer un petit tast.

A continuació hem pogut veure com és el procés de la patata des que arriba del camp fins que s’envasa en bosses. Ens han regalat una bossa a cadascú!

Per últim hem tornat a l’aula on hem dinat. Ens han donat una amanida de primer plat, una macedònia de postres i un suc boníssim.

Aquí podeu veure totes les FOTO

Música en directe! Les parets de l’escola vibren ritme

Benvolgudes comunitat,

Com cada any, al mes de novembre, a l’escola celebrem el dia de la Música.

És per aquest motiu que volem compartir amb vosaltres part de les activitats que s’han viscut avui. Al llarg de la setmana vinent anirem penjant més fotos i vídeos.

Al matí els  alumnes de 6è han fet  un taller de descoberta i creació de rap a càrrec de Pau LLoch.

De 1r a 5è han gaudit d’un taller d’instruments de vent en el que han pogut descobrir alguns dels instruments de vent més característics, a càrrec del saxofonista Xavi López.

Els alumnes d’infantil han fet una activitat de manipulació d’instruments de fusta a càrrec de les tutores i especialista de música, Amaia.

Els alumnes han construït un instrument musical amb material reciclat.

A la tarda els alumnes d’Infantil han gaudit d’un taller en el que han pogut descobrir la música per mitjà de diferents instruments poc coneguts i reciclats a càrrec de Pere Rubies.

Al llarg de  tota la tarda  l’escola ha gaudit de música en directe amb els músics de l’escola i alguns familiars músics han passat per les aules a mostrar els seus instruments i interpretar algunes peces.

Moltíssimes gràcies a tots els música per la passió que li heu posat!

AFA: Activitats extraescolars: música i moviment

La música ajuda als nens i nenes a desenvolupar la seva confiança, a canalitzar les emocions, a millorar la parla i la motricitat a més a més de la concentració i l’atenció.

Quan eduquem en la música als nostres fills i filles els deixem un llegat  per a tota la vida.

Us deixem amb una petita mostra de la proposta de música i moviment dirigida per l’Aula de música de Cervelló que s’imparteix en l’horari d’activitats extraescolars dimarts i dijous de 16:30 fins a 17:30.

Aquest mes d’octubre hem treballat 4 cançons, algunes amb els seus gestos. Hem estat aprenent la diferència entre greu i agut, a diferenciar 5 instruments i tocar diferents instruments de corda. Hem après a tocar suau i fort i també lent i ràpid.

Tot, com sempre, amb diferents jocs musicals, moviments i balls!

Aquí podeu veure totes les FOTOS

Novetats a la biblioteca de l’escola!

A la biblioteca podeu trobar 9 llibres preciosos adreçats a nens i nenes de 8 a 10 anys

Ara podreu veure quins llibres s’han adquirit i quines són les seves temàtiques.

Nens i nenes de cicle mitjà esperem que us agradin.

Metròpolis: Aquest llibre és una forma divertida, visual i entretinguda d’aprendre geografia, i de conèixer els tresors culturals, l’arquitectura, les principals atraccions turístiques, les curiositats i les especialitats culinàries més típiques i exquisides de les grans metròpolis de la Terra. Atreveix-te a descobrir-les!

 

Gentada: En Lluc es va llevar romàntic un matí… però com que no tenia xicota, va decidir que aquell era un dia fantàstic per trobar-ne una.
No et resultarà gens fàcil passar ràpidament les pàgines del llibre de’n Miquel Bustos, que descriu amb les seves il.lustracions uns ambients atapeïts i asfixiants, molt comuns en les nostres vides. Humor, molt d’humor finíssim, detalls sense fi, ús intel.ligent i afilat de les tècniques d’impressió mitjançant dos colors…
Un llibre poca-solta que no et deixarà en pau.

Un món propi: T’has parat a pensar en com és el món en què vius? Si haguessis de crear un món propi, com seria? Què transformaries per fer-lo més divertit? Posaries casa teva a la copa d’un arbre? Llavors, per on s’entraria? Quin tipus d’animals hi hauria al teu barri?, tal vegada dinosaures? Laura Carlin ens ensenya que per crear el nostre món propi, i fer que sigui únic, no fa falta gaire…

Edison, dos ratolins a la recerca d’un tresor: Motivat per una antiga història familiar, en Pau busca l’ajut d’un professor de la Universitat dels Ratolins per inventar un aparell capaç de submergir-se fins a les profunditats de l’oceà Atlàntic. Junts iniciaran un laboriós procés d’estudi que els portarà a trobar una arqueta perduda al mar amb una sorpresa en el seu interior: el diari d’un avantpassat d’en Pau que el relacionarà amb un dels inventors més importants de la història. Com a les dues anteriors obres de la sèrie Ratolins Aventurers, Kuhlmann aconsegueix submergir el lector en un apassionant viatge entre la història i la fantasia. Al final del llibre trobem una breu biografia de Thomas Edison amb altres referències d’inventors que van contribuir a l’aparició de la primera bombeta.

Tinc uns peus perfectes: En Melcior aspira a ser “el nen més saberut”, però haurà de demostrar els seus coneixements sobre els peus. Un llibre dintre d’un llibre, amb descobriments sorprenents sobre aquesta part tan important del nostre cos.

El tren de les parades sense nom: La Lia puja al tren en direcció a Quintaforca. I no hi va gens contenta. Els pares l’envien a casa de la tia Flàvia, a muntanya, per passar-hi les vacances. Però tot i malhumorada es fixa en una cosa estranya: el rètol de l’estació està mig esborrat. Segurament el deuen estar reparant… I al vagó viatja un personatge molt estrany que sembla ben bé un dolent de les pel·lícules. Potser el trajecte no serà del tot avorrit ni tan tranquil com la Lia es pensava. Tot comença quan a la següent estació el rètol apareix completament blanc.

Missió impossible: Una missió impossible, una aventura colossal, plena de sorpreses i situacions que us deixaran sense respiració, misteris insospitats i, sobretot, acció, molta acció. En Roc i la Bruna són dos germans que viuen a la Catalunya de la Prehistòria. Disposats a tot per salvar el seu clan, els nostres protagonistes desafiaran els perills més inesperats enmig d’un paisatge agrest i imponent. Se’n sortiran?

Els diaris de la Cirera, El zoo petrificat: La Cirera, una nena de deu anys que somia amb ser escriptora, és la protagonista de «Els diaris de la Cirera», la col·lecció de còmic infantil que s’ha convertit en un fenòmen a França. Acompanya a la Cirera en la seva primera investigació, que la durà fins al cor del bosc i a descobrir un lloc meravellós!